نیوز سیتی!
20 مرداد 1402 - 17:19

لزوم راه اندازی صنایع کوچک برای تأمین نیازهای داخلی در آستارا

آستارا- امام جمعه آستارا با اشاره به موقعیت خاص این شهرستان، لزوم راه اندازی صنایع کوچک برای تأمین نیازهای داخلی و نگاه به بازارهای خارجی را حائز اهمیت دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد جواد باقری ارومی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان آستارا ضمن تسلیت سالروز شهادت امام سجاد (ع) اظهار کرد: جلوگیری از هرزه گویی زبان در مورد مردم و اجتناب از غیبت آنها و همچنین مشغول شدن هر شخص به اموری که موجب منفعت دنیا و آخرت او شود و گریه و انابه از خطا و گناه را از جمله راه‌های نجات مؤمن و سعادت او در دنیا آخرت از احادیث به جا مانده از این امام همام است.

وی ضمن گرامیداشت بیست و یکم مرداد، روز حمایت از صنایع کوچک گفت: مسأله تولید یکی از شاخصه‌های مهم و مورد توجه رهبر معظم انقلاب در طی سال‌های اخیر و نامگذاری شعار سال از جانب معظم له بوده است.

حجت الاسلام باقری با اشاره به اینکه اگر در شهر یا استانی امکان احداث کارخانه‌های بزرگ وجود نداشته باشد، می‌توان با حمایت از صنایع کوچک و راه اندازی چندین کارگاه به همان عدد و رقم مطلوب کارخانه در زمینه اشتغال و گردش مالی و آورده اقتصادی رسید افزود: این امر با حمایت مسئولین مربوطه قابل اجرا خواهد بود.

وی با اشاره به موقعیت خاص شهرستان آستارا و بهره مندی از مواهب طبیعی و موقعیت فوق العاده مرزی، ظرفیت و توان راه اندازی صنایع کوچک جهت تأمین نیازهای داخلی و نگاه به بازارهای خارجی جهت صادرات را بسیار حائز اهمیت دانست.

امام جمعه آستارا روز تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی را هم گرامی داشت و افزود: حضور تشکلهای مردمی و مشارکت در امور مختلف اجتماعی می‌تواند باعث فرهنگ سازی در جامعه و کاهش هزینه‌های دولت در امور مختلف شود.

وی به مشارکت در انتخابات اشاره کرد و گفت: مشارکت در انتخابات یکی از مصادیق و موارد بروز و ظهور حضور مردم در عرصه‌های اجتماعی است و با توجه به اینکه امسال دو انتخابات مهم در پیش رو داریم باید تلاش کنیم تا با بهره گیری از ظرفیت تشکل‌ها، مشارکت اجتماعی مردم را در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری افزایش دهیم.

حجت الاسلام باقری سالروز جدایی بحرین از خاک ایران را نشانه اوج وادادگی رژیم طاغوتی پهلوی دانست و گفت: کشور ما در طول تاریخ فراز و نشیب‌های بسیاری را تجربه کرده و روزهای تلخ و شیرین بسیاری را سپری کرده است. ولی وقتی یک حکومت قسمتی از خاک خود را بدون هیچ جنگ و درگیری واگذار کند نشانه ضعف و بیچارگی آن حکومت است.

وی با اشاره به حفظ تمامیت ارضی کشور عزیزمان در دوران نظام مقدس جمهوری اسلامی گفت: نه تنها یک وجب از خاک خودمان را از دست نداده ایم، بلکه امروزه تفکر انقلابی و سیطره قدرت جمهوری اسلامی بر کشوره های مختلف منطقه سایه افکنده و جبهه مقاومت این پیروزی‌ها را تا استقرار کلمه توحیدی «لااله الا الله» در سرتاسر گیتی با ظهور حضرت مهدی (عج) ادامه خواهد داد.

امام جمعه آستارا سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی را نیز گرامی داشت و ضمن تجلیل از آزادگان سرافراز شهرستان آستارا، آنان را نماد صبر و ایستادگی مردم ایران در مقابل رژیم جنایتکار بعث عراق دانست.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1437143

مهمترین اخبار ایران و جهان: