نیوز سیتی!
22 اسفند 1401 - 16:12

مدیران قومی و انقلابی وحدت محور باشند

معاون سیاسی امنیتی استانداری گلستان گفت: مدیران قومی و انقلابی می بایست در راستای فعالیت های خود وحدت محور باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس سیدعلی مهاجر ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه رئیس جدید دانشگاه گنبدکاووس با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری در محل این دانشگاه اظهار کرد: اعتماد به وعده الهی، توسل به ائمه و شهدا و گوش به فرمان بودن ولی امر مسلمین از شاخص های‌مهم مدیران انقلابی است.

وی با اشاره به انتصاب مدیران قومی در استان گلستان تصریح کرد: با توجه به تنوع اقوام و مذاهب در استان گلستان، در انتصاب جایگاه ها از مدیران قومی استفاده کردیم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری گلستان خاطرنشان کرد: اگر افرادی به بهانه مذهب تلاش در بر هم زدن وحدت ملی بوده و سعی در ایجاد تفرقه داشته باشند این افراد چه شیعه و چه سنی باشند مزدور دشمن هستند.

وی ادامه داد: برای موفقیت های بزرگ کشور در حوزه های مختلف می بایست فاصله بین نخبگان و ظرفیت ها کم شده و از ظرفیت های علمی دانشگاه ها استفاده کرد.

مهاجر با اشاره به وجود آفات در جنگل های گلستان گفت: در حال حاضر ۶۰ درصد از جنگل های استان دچار آفات شده و برای مقابله با آن از هیئت اندیشه ورز علمی استان کمک گرفتیم تا این آفات را شناسایی و برای مقابله با آن در بودجه سال ۱۴۰۲ اعتبار اختصاص دهیم.

رئیس سابق دانشگاه گنبدکاووس در این مراسم گفت: دانشگاه گنبدکاووس دارای ۱۳۶ عضو هیات علمی، ۷۲ رشته در پنج مقطع تحصیلی مختلف، پنج دانشکده و دو دانشگاه اقماری در آزادشهر و مینودشت است.

ابوالفضل طهماسبی اظهار کرد: در طول مدت ۵۳ ماه خدمت با وجود محدودیت منابع مالی و کمبود اعتبارات، فعالیت های عمرانی خوبی در سطح دانشگاه انجام شده است.

وی تصریح کرد: در حوزه علمی این دانشگاه مقام دوم کشور به لحاظ تولید مقالات علمی را داشته و تلاش کردیم تا مجوز ۱۰ رشته جدید را اخذ کنیم.

سرپرست جدید دانشگاه گنبدکاووس در این مراسم گفت: دانشگاه گنبدکاووس تنها دانشگاه در کشور بوده که ۱۰۰ درصد اساتید آنها عضو بسیج اساتید هستند.

حجت الله جعفریان اظهار کرد: با وحدت ملی و انسجامی جامعه علمی دانشگاه امید داریم با همکاری مسئولان و جامعه دانشگاهی گام های خوبی در راستای فعالیت های علمی آموزشی برداریم.

در این مراسم از زحمات ابوالفضل طهماسبی تقدیر و حجت الله جعفریان به عنوان سرپرست جدید معرفی شد.

همچنین به دستور وزیر علوم تحقیقات و فناوری از تمامی روسای دانشگاه گنبدکاووس تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/۸۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1090843

مهمترین اخبار ایران و جهان: