نیوز سیتی!
18 تیر 1402 - 23:44

برگزاری نشست کمیته برنامه‌ریزی و بودجه مجمع مجالس آسیایی با حضور رئیس پارلمان عراق در تهران

رئیس گروه پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در اجلاس مجالس آسیایی (APA) جزئیاتی از برگزاری نشست کمیته برنامه‌ریزی و بودجه مجمع مجالس آسیایی که قرار است در تهران برگزار شود را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، علی علیزاده رئیس گروه پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در اجلاس مجالس آسیایی (APA) با اشاره به جزئیاتی از برگزاری نشست کمیته برنامه‌ریزی و بودجه مجمع مجالس آسیایی در تهران، گفت: با توجه به اینکه ریاست این کمیته دائمی بر عهده ایران است، نشست نشست آن در هفته جاری در تهران برگزار می‌شود.

وی افزود: در این کمیته حدود 22 کشور شرکت می‌کنند و ویژگی مهم این نشست این است که این نشست معمولا در سطح هیئت‌ها است و فقط اعضای  هیأت‌های پارلمانی عضو (APA) در شرکت می‌کردند، اما در این نشست مهمان ویژه‌ای داریم که رئیس پارلمان عراق حضور پیدا می‌کند و هم سطح نمایندگانی که از مجالس کشورهای مختلف شرکت می‌کنند نیز سطح بسیار بالایی است.

رئیس گروه پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در اجلاس مجالس آسیایی (APA) اضافه کرد: در این نشست، سفرای خارجی مستقر در ایران، دبیرکل بین‌المجالس کشورهای اسلامی و نیز دبیرکل سازمان همکاری‌های اسلامی اکو و همین طور نمایندگی‌های سازمان ملل مقیم در تهران دعوت شده‌اند.

علیزاده با بیان اینکه مجمع مجالس آسیایی چهار کمیته دائمی دارد که رئیس یکی از این کمیته‌ها ایران است، اظهار کرد: نشست کمیته دائمی برنامه‌ریزی و بودجه مجمع مجالس آسیایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، از این جهت که این نشست برای تصویب قطعنامه‌ای است که در آن ساز و کارهای همکاری  برای تأمین بودجه و اعتبار و هم برنامه آینده در این نشست مشخص می‌شود.

 رئیس گروه پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در اجلاس مجالس آسیایی(APA) در پایان خاطرنشان کرد: در حاشیه این نشست، اتفاق مهمی که به لحاظ دیپلماسی پارلمانی حائز اهمیت است، موضوع دیدارهای دو جانبه است که بین هیأت‌ها صورت می‌گیرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1347087

مهمترین اخبار ایران و جهان: