نیوز سیتی!
16 تیر 1402 - 16:01

مدارس به سمت نهادینه کردن فرهنگ حجاب و عفاف گام بردارند

مهدیشهر- امام جمعه مهدیشهر با اشاره به نقش خانواده و مدارس در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف، گفت: مدارس ما باید به سمت نهادینه کردن فرهنگ حجاب و عفاف گام بردارند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد بارانی در خطبه‌های نماز جمعه مهدیشهر به میزبانی مصلای این شهر ضمن بیان اینکه غدیر روزی است که خداوند خواست که اسلام، دین باقی بماند و روزی است که کفار مأیوس شدند، ابراز کرد: شکر نعمت ولایت این است که در کاروان علوی به کاروان مهدوی بپیوندیم و طرح امام زمان (عج) را در زندگی مان پیاده سازیم و تلاش کنیم که زندگی مان بر محور ولایت و تقوایی باشد که علی (ع) آن را به همه ما سفارش کرده است.

وی با اشاره به ۲۱ تیرماه سالروز جنایت بزرگ رضاخان در کشتار مردم در مسجد گوهر شاد مشهد مقدس، افزود: رضا خان بعد از بازگشت ترکیه مصمم شد که کشف حجاب کند تا حجاب از جامعه اسلامی برداشت شود در نتیجه مبارزه با حجاب را شروع کرد.

امام جمعه مهدیشهر با بیان اینکه مردم مشهد در اعتراض به این تصمیم به خیابان آمدند و مطالبه حجاب کردند و رضاخان به مقابله با مردم و کشتار آنها پرداخت تا جایی که کامیون کامیون چنازه از مسجد گوهرشاد بیرون برده می‌شد، گفت: قتل عام عظیم رضا خان سبب کشتار زنان و مردانی شد که به خاطر حجاب، ایستادگی کردند و در نهایت هم به شهادت رسیدند.

بارانی با بیان اینکه استکبار امروز هم تلاش می‌کند تا حجاب برداشته شود، تاکید کرد: بخش بسیار اندکی از جامعه متأسفانه تحت تأثیر قرار گرفتند چرا که در جهل هستند و متوجه توطئه شوم دشمنان نشدند.

وی با طرح این سوال که باید چه کرد تا حجاب در جامعه ما گسترش پیدا کند و بتوانیم آن را تعمیق ببخشیم، ابراز داشت: نخستین گام این است که در خانواده‌ها، باورهای نسل جوان تقویت شود.

امام جمعه مهدیشهر با بیان اینکه اگر جامعه جوان ما علی (ع) را فقط بشناسد، حقایق دیگر را در می‌یابند و انسان آسمانی می‌شود، تاکید کرد: اگر کسی علی (ع) را به عنوان یک حقیقت که جهان تحت نظارت او است، شناخته شود، انسان آسمانی خواهد شد.

بارانی با بیان اینکه باید حتی از فرصت جشن‌های غدیر هم برای تعمق و تفکر پیرامون راه علی (ع) استفاده کرد و از خودمان بپرسیم که چرا علی (ع) آمده است؟ گفت: باید این تفکرات را در بین جوانان رشد داد تا جهل از بین برود.

وی با بیان اینکه آموزش عملی خانواده‌ها و جوانان دیگر قدمی است که برای تحکیم حجاب و عفاف باید برداشت، ابراز کرد: مادران خیلی در کانون خانواده‌ها مهم هستند و می‌توانند با رفتار خودشان حجاب و عفاف را به فرزندان شأن بیاموزند آن هم به صورت عملی، تا جوان ما ببیند و درک کند که حجاب تا چه میزان اهمیت دارد.

امام جمعه مهدیشهر با بیان اینکه مدارس دیگر نهادی هستند که در ترویج حجاب و عفاف نقش عمده و مهم دارند، بیان کرد: نهادینه سازی فرهنگ حجاب و عفاف مهمترین کارکرد مدارس می‌تواند باشد لذا اگر معلمی خودش حجاب را رعایت کند، قطعاً بر روی دانش آموزان هم تأثیر خواهد گذاشت لذا مدارس ما باید به سمت نهادینه کردن فرهنگ حجاب و تبیین مسائل آن در کنار آموزش عملی به دانش آموزان حرکت کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1340643

مهمترین اخبار ایران و جهان: