نیوز سیتی!
23 آذر 1402 - 08:22

معاون استاندار آذربایجان‌غربی: به‌دنبال تثبیت بازار گوشت مرغ هستیم

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: بازار عرضه مرغ گرم در استان متعادل شده و سعی می‌کنیم وضعیت را به تثبیت برسانیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، جواد کرمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی اظهار داشت: بازار عرضه مرغ گرم در استان نسبت به یک ماه گذشته متعادل شده و سعی می‌شود با مدیریت آن، وضعیت این بازار پرتقاضا تثبیت شود.

 وی افزود: در آستانه شب یلدا و ایام فاطمیه علاوه بر کشتار روزانه و عادی مرغ، ۲۰ تن مرغ منجمد برای مصارف هیئت‌های مذهبی و ۵۰ تن نیز برای عرضه در تعاونی‌های کارگری، فرهنگیان و کارمندی و ۳۰ تن برای مواقع ضروری در نظر گرفته شده است.

کرمی اظهار کرد: برای تعادل بازار همکاری و هماهنگی همه دستگاه‌ها لازم است و در این زمینه پلیس و نیروی انتظامی باید بیشتر با تنظیم بازار همکاری داشته باشد.

وی گفت: لازم است تا با هماهنگی با کشتارگاه‌ها و برنامه ریزی‌های دقیق در آستانه شب یلدا کشتار مرغ افزایش یابد تا مشکلی در عرضه وجود نداشته باشد.

کرمی با اشاره به شیوه نامه تولید و عرضه مرغ گوشتی اضافه کرد: شیوه نامه لازم پیش‌تر تدوین شده و باید تلاش شود با بومی سازی و به روز رسانی آن بتوان چالش‌های مقطعی در این باره را رفع کرد.

وی اضافه کرد: گلوگاه‌های خروج مرغ از استان باید شناسایی و از آن جلوگیری شود در عین حال نباید اجازه داد تا تولید کنندگان و کشتارگاه ها متضرر شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: اجرای مصوبات تنظیم بازار نیز از ضروریات است و نباید به مساله و چالش‌های موجود مقطعی در عرضه مرغ به صورت یک موضوع صنفی نگریسته شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1604443

مهمترین اخبار ایران و جهان: