نیوز سیتی!
02 آبان 1402 - 09:48

کارکنان دولتی قم از هرگونه تبلیغ برای نامزد‌های انتخابات خودداری کنند

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان قم گفت: براساس بخشنامه ابلاغی از سوی معاون اول رئیس‌جمهور، کارکنان دستگاه‌های اجرایی و دولتی از تبلیغات نامزد‌های مجلس شورای اسلامی خودداری کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، رضا اعرابی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: باتوجه به برگزاری انتخابات در اسفندماه سال جاری ، امروز بخشنامه‌ای به کلیه وزارت‌خانه‌ها، سازمان‌ها و موسسات دولتی نهادهای انقلاب اسلامی، نیروهای مسلح، استانداری‌ها و شهرداری‌های کشور از سوی آقای مخبر معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد.

وی افزود: در این بخشنامه نکات و دستورات مهمی به کلیه مجموعه‌های فوق الذکر ابلاغ شده است که آن‌ها نسبت به اجرای آن‌ها موظف هستند.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری قم و رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان قم، تصریح کرد: براساس این بخشنامه کارکنان مجموعه‌های فوق الذکر می‌بایست از تبلیغ در ساعات اداری و استفاده از هرگونه جایگاه، عنوان، مقام یا موقعیت اداری و سازمان‌ها برای فعالیت تبلیغاتی جدا خودداری کنند.

اعرابی خاطرنشان کرد: عدم استفاده کارکنان، داوطلبان و یا هر شخص دیگر از امکانات و اموال دستگاه‌های موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری برای تبلیغات انتخابات به غیر از موارد مجاز در قانون یاد شده نکته دیگری از مسائلی است که در این بخشنامه قید شده است.

رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان قم تاکید کرد: رعایت بی‌طرفی کامل و عدم اقدام یا اعلام نظر به نفع یا به ضرر نامزدها، احزاب و گروه‌های سیاسی در انتخابات و مواضع آن‌ها از سوی اشخاص موضوع ماده ۷۵ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی در طول مسئولیت آن‌ها در فرآیند انتخابات نکته مهم دیگری است که از سوی معاون اول رییس جمهور ابلاغ شده است.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری قم در پایان گفت: امید است با همکاری دستگاه‌های دولتی و اجرایی استان در راستای منویات و تاکیدات مقام معظم رهبری انتخابات سالم، امن و با مشارکت حداکثری در استان قم داشته باشیم.

پایان پیام/۷۸۰۳۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1548387

مهمترین اخبار ایران و جهان: