نیوز سیتی!
08 آبان 1402 - 17:04

پیام الازهر به مقاومت فلسطین: شما قهرمانان، با تروریست‌های وحشی مبارزه می‌کنید

الازهر مصر در پیامی به نیروهای مقاومت در غزه، ایستادگی و شجاعت آن‌ها را ستود و گفت که در مقابلشان یک ارتش تروریستی وحشی قرار گرفته است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دانشگاه الازهر مصر به عنوان عالی‌ترین نهاد دینی اهل سنت امروز (هشت آبان) در بیانیه‌ای به حمایت گسترده از مقاومت فلسطینی پرداخت و گفت که ارتش رژیم اشغالگر عاری هر گونه انسانیت و وجدان است.

به نوشته وبگاه روسیا الیوم، در بیانیه الازهر آمده است: «درود و برکت از جانب خداوند برای مقاومت فلسطین و مردم بی گناه غزه که مظهر سربلندی و استواری و صبر هستند؛ درود بر شما که با پیکر نحیف خود و سینه‌های فراختان جلوی آتش ایستاده‌اید و ارتشی تروریست که هیچ بویی از رحم و مروت نبرده به سوی شما آمده است و از هیچ جنایت وحشیانه‌ای ابا ندارد».

الازهر مصر افزود: «درود بر شما ای قهرمانان که با ایمانتان با ناوهای جنگی، ناوهای هواپیمابر و بمب‌افکن‌ها مقابله می‌کنید و از موضع خداوند بدون هیچ ترس و تزلزلی جلوی آن‌ها را گرفته‌اید».

این نهاد عالی دینی در ادامه از مواضع آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل تقدیر کرد و از همه آزادگان جهان خواست تا سکوت خود را بشکنند و جنایات وحشیانه‌ای که در غزه رخ می‌دهد را محکوم کنند و خواستار توقف کشتار زنان و کودکان بیگناه شوند.

الازهر مصر در پایان از تمامی کشورهای اسلامی و عربی نیز خواست تا با هرآن‌چه که امکانش را دارند به یاری غزه بشتابند.

بیانیه الازهر در حالی است که سخنگوی وزارت بهداشت دولت وابسته به حماس در غزه امروز (دوشنبه) در بیست و چهارمین روز جنگ، از افزایش تعداد شهدا به ۸۳۰۶ نفر خبر داد. طبق بیانیه این وزارتخانه، ۲۱۰۴۸ نفر نیز تاکنون با درجات مختلف زخمی شده‌اند. همچنین از میان شهدا ۳۴۵۷ نفرشان کودک و ۲۱۳۶ نفر نیز زن هستند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1555587

مهمترین اخبار ایران و جهان: