نیوز سیتی!
15 فروردین 1402 - 09:17

فوت ۲ کرمانشاهی بر اثر کرونا طی ۱۵ روز گذشته/ ماسک بزنید

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به مرگ ۲ هم‌استانی بر اثر کرونا طی فروردین‌ماه امسال، گفت: الان مهمترین راه برای انتقال ویروس، استفاده از ماسک است.

حامد بهرامیان، سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه در خصوص وضعیت کرونا در استان، اظهار کرد: آخرین فوتی استان بر اثر کرونا در سوم آذرماه سال ۱۴۰۱ بود که متأسفانه در سوم و سیزدهم فروردین امسال در مجموع ۲ مورد فوتی ثبت شده است.

وی تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی استان طی روزگذشته را ۲۵ نفر اعلام کرد و گفت: ۱۰ نفر در بخش ویژه بستری و سه نفر هم حال وخیم داشتند.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اشاره‌ای به آمار تزریق واکسن کرونا در استان داشت و ادامه داد: ۸۸ درصد دُز اول، ۷۹ درصد دُز دوم و ۴۸.۷ درصد دُز سوم را تزریق کرده‌اند. 

وی با تأکید بر استفاده از ماسک، افزود: الان مهمترین راه برای انتقال ویروس، راه‌های تنفسی است که ماسک زدن برای جلوگیری از انتقال آن بسیار تأثیرگذار است.

بهرامیان در پایان از هم‌استانی‌ها خواست، نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اهتمام ویژه داشته باشند و افرادی که ۶ ماه از آخرین تزرق واکسن آن‌ها گذشته حتما دُزهای یادآور را تزریق کنند.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1126387

مهمترین اخبار ایران و جهان: