نیوز سیتی!
14 اردیبهشت 1402 - 21:36

شوراها برنامه‌محور عمل کنند/امانتداری و خدمت بی‌منت خصلت شوراها

اردبیل- معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: شوراها در مناطق مختلف استان اردبیل باید برنامه‌محور، قانونمدار و با رعایت امانتداری در سنگر خدمت‌رسانی حاضر و آماده باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید کمال‌الدین میرجعفریان عصر پنجشنبه در آئین گرامیداشت هفته شوراها در اردبیل اظهار کرد: نباید این نامگذاری‌ها تنها به درج در تقویم مناسبتی محدود باشد بلکه این نامگذاری‌ها تلنگری برای همه ما است تا وظیفه خطیر خود را در مسیر خدمت‌رسانی بیشتر بدانیم.

وی تصریح کرد: اعضای شوراها باید به وعده‌هایی که به مردم داده‌اند و عهد و پیمانی که با آنها بسته‌اند، به درستی عمل کنند چرا که فرصت خدمت‌گزاری کوتاه است و در ۲ سال باقیمانده نباید کاری را بکنیم که در پایان مسئولیت حسرت گذشته را بخوریم.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: در ۲ سال باقیمانده از عمر شورای ششم ضروری است تا اعضا کاستی‌های گذشته را جبران و بیش از هر زمان دیگر به توانمندی خدمت‌رسانی کمک کنند تا به دور از مسائل حاشیه‌ای و جزئی فرصت خدمت‌رسانی به آحاد جامعه به عنوان یک ارزش و کار مهم مورد توجه قرار گیرد.

میرجعفریان افزود: شوراها و شهرداری‌ها باید قانونمدار و برنامه‌محور حرکت کنند چرا که مردم انتظار دارند خود اعضای شورا در مسیر انجام وظایف خود امانتداری را رعایت کرده و به قوانین احترام بگذارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: اگر برنامه‌محور حرکت نکنیم قطعاً در میانه راه با کاستی‌ها و نارسایی‌ها روبه‌رو خواهیم شد و ضروری است در یک افق روشن روی ریل توسعه و پیشرفت حرکت مؤثر و رو به جلویی را انجام دهیم.

میرجعفریان اضافه کرد: جایگاه شوراها در قرآن کریم مورد توجه قرار گرفته و بهتر است از ظرفیت خرد جمعی در مسیر برآورده کردن مطالبات مردم استفاده شده و شوراها به عنوان پل ارتباطی مردم و مسئولان به مسئولیت خطیر خود به درستی عمل کنند.

وی الگوی مدیریتی مردمی را در دولت مردمی یادآور شد و بیان کرد: در این الگو ارتباط و تعامل بیشتر با مردم، همگرایی و عمل به وظایف بسیار مهم و اساسی است و به دور از واگرایی برخی کاستی‌ها باید از ظرفیت‌های موجود در پیشبرد بهتر امور استفاده کرد.

میرجعفریان دستگاه‌های اجرایی را نیز به همکاری و همراهی بیشتر با شوراها دعوت کرد و ادامه داد: باید دستگاه‌های اجرایی از ظرفیت شوراها در اجرای طرح‌های مختلف استفاده کنند تا محرومیت‌ها رفع و عمران و آبادانی بیشتری را شاهد باشیم.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل نمونه بزرگترین طرح دولت را نهضت ملی مسکن عنوان کرد و گفت: در اجرای این طرح شایسته است شوراها و شهرداری‌ها در کنار راه و شهرسازی و سایر دستگاه‌ها قرار گیرند تا با رفع تعارض بهترین فضای خدمت‌رسانی در دولت برای مردم فراهم آید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1188843

مهمترین اخبار ایران و جهان: