نیوز سیتی!
08 اردیبهشت 1402 - 14:17

سپردن فعالیت‌های اقتصادی به مردم،راهگشاست

امام جمعه موقت قصرشیرین گفت: سپردن فعالیت‌های اقتصادی مورد نیاز مردم به آنها و ازحذف اقتصاد دولتی، محور قراردادن تولید دانش‌بنیان و از بین بردن وابستگی به صادرات نفت خام راهکار کاهش وابستگی دلار و افزایش تحرک تجارت خارجی، کم کردن اثر تحریم‌ها و کاهش تورم است.

به گزارش خبرگزاری فارس از قصرشیرین،حجت الاسلام خلیل چراغی امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته قصرشیرین با اشاره به نامگذاری شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، افزود: بیش از ۶۰ متن از مجموع سخنرانی‌های رهبر انقلاب از آخرین دیدار با دولت قبل در مرداد سال ۱۴۰۰ تا دیدار نوروزی ۱۴۰۲ منتشر شده که با مطالعه این متون و کدگذاری آن‌ها و یافتن کلمات پرتکرار کلیدی، تصویری از نقشه راه به دست می‌آید.

وی اظهار کرد: به نظر می‌رسد این نقشه دو شاخصه مهم داخلی و خارجی دارد که در بُعد داخلی باید به راس آن که اقتصاد است و به صورت مشخص همان چیزی که هم در پیام سال ۱۴۰۱ و هم ۱۴۰۲ رهبر معظم انقلاب مطرح شد تورم، گرانی و تنگی معیشت، توجه ویژه کرد.

خطیب موقت جمعه قصرشیرین گفت: دومین نکته اصلاح فرهنگ عمومی است که راه‌حل آن با اصلاح انقلابی ساختار فرهنگی کشور و رفع عادات غلط فرهنگی است.

وی، سومین نکته را مقابله درست با تهاجم ترکیبی دشمن بیان کرد و گفت: اینکه اقتصاد به عنوان اصلی‌ترین مساله مطرح است چون انباشتی از مشکلات طی سالهای اخیر در داخل به خاطر برخی سوءمدیریت ها ایجاد شده و از طرف دیگر هم فشار تحریمی دوسویه دشمن از خارج آن را تشدید کرده است.

چراغی ادامه داد: دشمن با تحریم می‌خواهد تولید کشور را به زانو در بیاورد یکی از جهت نفت و گاز که مهم‌ترین منبع ارزی کشور محسوب می شود و یکی هم از ناحیه‌ مبادلات تا هم عایدی کشور از این ناحیه دچار اشکال شود و هم مبادلات با دنیا محدود بشود، اما همچنان راه به جایی نخواهد برد.

وی اضافه کرد: تجربه دولت قبل نشان داد که اعتماد به غرب جواب نمی دهد چون به ما کمک نمی کنند و هر جا بتوانند ضربه می زنند، دوم اینکه تولید کلید حل مشکلات اقتصادی کشور است، تولید موجب افزایش اشتغال، درآمد سرانه، رفاه عمومی و موجب کاهش تورّم است و سوم اینکه باید به دنبال تولیدی برویم که دانش‌بنیان باشد.

چراغی اضافه کرد: انسان با توکّل و اخلاص وارد میدان بشود و با ازخودگذشتگی مجاهدت کند، عزم راسخ داشته باشد و دنبال ابتکار عمل باشد و راه‌های نو را جستجو کرده و پیدا کند و با این اقدامات به طور قطع پیروز می شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1173887

مهمترین اخبار ایران و جهان: