نیوز سیتی!
16 بهمن 1401 - 19:38

کمیسیون شوراهای مجلس بر شفافیت جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام اصرار کرد

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس گفت: اعضای کمیسیون‌های شوراها در نشست امروز خود بر مصوبه‌شان درباره شفافیت جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام در زمان بررسی مصوبات مورد اختلاف مجلس و شورای نگهبان اصرار کردند.

علی حدادی سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره به نشست امروز کمیسیون شوراهای مجلس گفت: در جلسه امروز مصوبه کمیسیون شوراها درباره طرح دو فوریتی شفافیت قوای سه‌گانه اعاده شده از سوی شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در این جلسه اعضای کمیسیون بر مصوبه خود درباره شفافیت جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام در زمان بررسی مصوبات مورد اختلاف مجلس و شورای نگهبان اصرار کردند.

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: پیش از این شورای نگهبان این مصوبه را مغایر با اصل 110 قانون اساسی تشخیص داده بود اما نکته‌ای که در ا ینجا وجود دارد این است که مصوبه کمیسیون همه جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام را شامل نمی‌شود و تنها جلسات این مجمع در زمان بررسی مصوبات مورد  اختلاف مجلس و شورای نگهبان مدنظر است.

حدادی خاطرنشان کرد: همچنین در این جلسه ماده یک طرح که درباره شفافیت بخش‌های خصوصی نکاتی مطرح شده بود با رأی اعضای کمیسیون حذف شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1020943

مهمترین اخبار ایران و جهان: