نیوز سیتی!
15 اردیبهشت 1402 - 00:21

طغیان رودخانه‌ شیرین‌رود مازندران + فیلم

بارش‌های بهاری روح تازه‌ای به طبیعت مازندران بخشید، هر چند در برخی از مناطق موجب طغیان رودخانه شد اما جان تازه‌ای در کالبد طبیعت دمید.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، بارش‌های بهاری روح تازه‌ای به طبیعت مازندران بخشید، درست است در برخی از مناطق موجب طغیان رودخانه شد اما جان تازه‌ای در کالبد طبیعت دمید.

بالا آمدن سطح آب موجب طغیان رودخانه شیرین‌رود دودانگه ساری شد که به شهروندان توصیه شد تا عادی شدن وضعیت از تردد، توقف و اسکان در حاشیه رودخانه پرهیز کنند.

در کنار نگرانی‌های تنش آبی بارش باران در نیمه بهار خبر خوبی بود که مرهمی بر زخم کم‌آبی بود.

باتوجه به هشدار صادر شده از سوی حسینعلی محمدی مدیرکل مدیریت بحران مازندران، به بارش متناوب باران و بارش برف در ارتفاعات احتمال آب‌گرفتگی در مناطق ساحلی و جلگه‌ای و سایر اقدامات پیشگیرانه پیش‌بینی شده است.

محمدی بر پرهیز از تردد و توقف در حاشیه‌ها و مسیل‌‌های استان تاکید کرد و گفت: تمامی دستگاه‌های امدادی و خدماتی درحالت آماده‌باش کامل هستند.

به گزارش فارس، رودخانه شیرین‌رود در روستای خرم آباد بخش دودانگه شهرستان ساری واقع در استان مازندران قرار گرفته که آب این رودخانه از رشته کوه های البرز مرکزی و خطر الراس خرونرو که به آلپ ایران نیز معروف است تامین می‌شود.

 

فیلم از: جلیل ابراهیمی

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1189344

مهمترین اخبار ایران و جهان: