نیوز سیتی!
07 اردیبهشت 1402 - 11:55

البرز بدون منابع نفتی و معدنی استان دهم کشور در کسب درآمد است

کرج- استاندار البرز گفت: این استان از ظرفیت‌های فراوانی در حوزه اقتصادی برخوردار است و بدون نفت و منابع معدنی، استان دهم کشور در کسب درآمد محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی عبداللهی صبح پنجشنبه در دیدار با هیأت سرمایه گذاری ارمنستانی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با بیان اینکه البرز جوان‌ترین و کم مساحت‌ترین و در عین حال متراکم‌ترین استان کشور است، اظهار کرد: این استان از ظرفیت‌های فراوانی در حوزه اقتصادی برخوردار است و بدون نفت و منابع معدنی، استان دهم کشور در کسب درآمد محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از نیازهای اساسی استان، تأمین انرژی برق است که با توجه به ظرفیت‌های موجود می‌تواند از طریق احداث مزرعه‌های پنل خورشیدی، بادی و ایجاد نیروگاه‌های سی اچ پی، کمبودها را جبران کند.

عبداللهی گفت: از سرمایه گذاری در این بخش استقبال می‌کنیم و آمادگی لازم برای تأمین اراضی را در این بخش داریم.

وی افزود: درصدد هستیم از توان سازندگان خوش نام داخلی و خارجی با استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا برای ساخت مسکن ارزان و با کیفیت برای اقشار کم درآمد جامعه نیز بهره ببریم.

در این نشست در خصوص فرصت‌ها و توانمندی‌های استان بحث و تبادل نظر شد و انعقاد تفاهم نامه همکاری در محورهای اعلام شده به جلسات بعدی موکول شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1171600

مهمترین اخبار ایران و جهان: