نیوز سیتی!
25 خرداد 1402 - 14:11

زمینه افرایش بهره‌وری در حوزه تولید استان بوشهر فراهم شود

بوشهر- استاندار بوشهر گفت: ظرفیت‌های خوبی برای افزایش بهره‌وری در استان وجود دارد که باید با استفاده از این ظرفیت‌ها زمینه افرایش بهره‌وری در حوزه تولید استان بوشهر فراهم شود.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی‌زاده ظهر پنجشنبه در نشست شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان بوشهر اظهار داشت: پرورش میگوی یکی از ظرفیت‌های مهم اقتصادی استان بوشهر است که به منظور افزایش تولید اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: با وجود اینکه در سال‌های قبل افزایش چندانی در سطح زیر کشت میگو در استان وجود نداشت، میزان تولید میگو از ۲۸ هزار تن در دو سال پیش به ۳۸ هزار تن رسیده است و ۱۰ هزار تن افزایش تولید داشته‌ایم.

استاندار بوشهر با بیان اینکه انگیزه پرورش‌دهندگان نقش مهمی در این زمینه داشته است تصریح کرد: با برخی اقدامات اصلاحی میزان پرورش میگو در مزارع استان به صورت چشمگیری افزایش داشته است.

وی بیان کرد: در سال زراعی گذشته، مزارع دیم در هر هکتار بیش از سه تن برداشت داشته اند ولی برخی مزارع هم از هر هکتار ۵۰۰ کیلوگرم برداشت کردند که بیانگر تفاوت در روند کاشت و نگهداری است.

محمدی‌زاده با بیان اینکه در حوزه کشاورزی با برخی اقدامات می‌توان اثربخشی بسیار زیادی را شاهد باشیم تاکید کرد: باید کیفیت فعالیت‌های کشاورزی در استان افزایش یابد.

وی افزایش بهره‌وری برای تقویت تولید را ضروری دانست و افزود: باید برنامه جزئی برای همه دستگاه‌ها برای افزایش کمیت و کیفیت خدمات دستگاه‌های مختلف را شاهد باشیم که نتیجه آن بهبود تولید باشد.

استاندار بوشهر با بیان اینکه باید فرهنگ‌سازی و گفتمان‌سازی برای بهبود تولید در دستگاه‌های دولتی انجام شود خاطرنشان کرد: باید ساز و کاری فراهم شود که استان بوشهر رتبه اول بهره‌وری را در کشور کسب کند.

وی ادامه داد: ظرفیت‌های خوبی برای افزایش بهره‌وری در استان بوشهر وجود دارد که باید با استفاده از این ظرفیت‌ها زمینه افرایش بهره‌وری در حوزه تولید استان بوشهر فراهم شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1287000

مهمترین اخبار ایران و جهان: