نیوز سیتی!
29 خرداد 1402 - 20:52

اربعین حسینی تبلور عشق بی پایان مردم نسبت به ائمه معصومین(ع) است

کرمانشاه- استاندار کرمانشاه گفت: اربعین حسینی تبلور عشق بی پایان مردم نسبت به ائمه معصومین(ع) است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدطیب صحرایی بعد از ظهر دوشنبه در نشست ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه که با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و مدیران عضو برگزار شد، اظهار کرد: خدمت به زوار حسینی و رسیدگی به امورات عتبات عالیات و خدمت به حرم های مطهر ائمه معصومین افتخاری بزرگ برای همه ما است و این سنت زیبا از ریشه‌ای عمیق و تاریخی برخوردار است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه کار فرهنگی با بخشنامه‌های دولتی به سرانجام نمی‌رسد در ادامه عنوان کرد: اگر قرار بود نهضت حسینی در طول تاریخ به کمک حکومت‌ها پابرجا بماند امروز چیزی از آن باقی نمانده بود و این شکوهی و عظمتی که امروز می‌بینید به برکت عشق بی پایانی هست که در دل مردم نسبت به اهل بیت و ائمه معصومین می‌جوشد.

صحرایی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب تاکید ویژه دارند که آستان قدس رضوی مستقل از دستگاه‌های دولتی و مردمی باشد و بخش دولتی می‌تواند به این مفتخر باشد که به این اماکن مقدسه توجه و نگاهی ویژه دارد.

استاندار کرمانشاه بخشنامه‌ای کردن سنت همراهی و کمک به بازسازی عتبات عالیات را کاری اشتباه خواند و گفت: نمی‌توان با صدور بخشنامه افراد و یا مجموعه‌ها را ملزم به پرداخت کمک به این حوزه کرد زیرا به حس زلال نهفته در این حرکت عاشقانه آسیب جدی می‌زند.

وی تصریح کرد: خشت خشت اماکن مقدسه واقع در عتبات عالیات با عشق مردم ساخته شده است و نباید با دستورالعملی کردن امورات به این سنت زیبا آسیب بزنیم.

صحرایی گلریزان را یک سنت خوب برای مشارکت خودجوش دوستداران اهل بیت معرفی کرد و گفت: می‌توان در آغاز ماه محرم با برپایی برنامه‌های گلریزان بستری را فراهم کرد تا اقشار مختلف جامعه با نیتی حسینی در این ثواب اخروی مشارکت کنند.

وی ایجاد انگیزه و تشویق را وظیفه مشترک همه مجموعه‌های دولتی و مردمی دانست و گفت: مردم دوست دارند در ایام اربعین به زوار امام حسین خدمت کنند و باید بستری فراهم شود تا افراد با نیت خیر خودشان در این سنت قدیمی مشارکت کنند.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: کار تشکیلاتی در ایام اربعین اگر با مدیریت عالمانه و جهادی و کارآمدی همراه باشد افراد ترغیب می‌شوند که با برنامه‌های آن همراه می‌شوند و به آن احترام می‌گذارند و این خیمه فراگیرتر می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1296500

مهمترین اخبار ایران و جهان: