نیوز سیتی!
23 بهمن 1402 - 14:02

توجه ویژه رهبر فرزانه به کتاب، موید اهمیت کتاب است

هیجدهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان در بندرعباس با حضور رییس نهاد رهبری در دانشگاهها آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت الاسلام مصطفی رستمی رییس نهاد رهبری در دانشگاهها در آیین گشایش هجدهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان از اهمیت و ارزشمندی کتاب گفت و افزود: توجه ویژه رهبر فرزانه به کتاب، موید اهمیت کتاب است.  وی ادامه داد: نعمت انقلاب اسلامی را باید شکر گذار باشیم زیرا توجه به کتاب پیش از اسلام و بعد از اسلام کاملاً متفاوت است. 

حجت الاسلام رستمی ادامه داد: شاهد توجه ویژه رهبر فرهنگ دوست به کتاب هستیم. همیشه یک کتاب در بستر رهبر عظیم‌الشأن هست که قبل از خواب حتماً کتاب می‌خواند. 

حجت الاسلام مصطفی رستمی در پایان  به ذکر روایتی از پیامبر که صدایشان به عرش می رسد، گفت: قلم مجاهدان که مرزدار هستند، آن‌هایی که می نویسند و صدای چرخ نخ ریسی زنان پاکدامن برای همیشه می‌ماند. 


استاندار هرمزگان: روایت مکتوب از دفاع مقدس و وصایای شهدا گنجینه‌ای برای آیندگان است

 مهدی دوستی استاندار هرمزگان نیز در آیین گشایش رسمی هجدهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان در محل دائمی نمایشگاه‌های بندرعباس برگزار شد، گفت: روایت مکتوب از دفاع مقدس و وصایای شهدا گنجینه‌ای برای آیندگان است. 

استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه فرهنگ و ادبیات فارسی و دینی ما ایرانیان یکی از غنی‌ترین فرهنگ های جهان است، افزود: این امر نشان‌ دهنده‌ حاکمیت عقل و دانش در امور زندگی ایرانیان در گذشته بوده است. 

وی با اشاره به چهره‌های درخشان ادب و فرهنگ ایران افزود: مطالعه‌ کتاب به صورت فیزیکی از حلاوت و شیرینی خاصی برخوردار است و قابل قیاس با مطالعه‌ی نوشتار در فضای مجازی نیست. 

مهدی دوستی با بیان اینکه بسیاری از استراتژیست‌های جهان مطالعه‌ تاریخ را به عنوان امری مهم قلمداد می‌کنند، گفت: کتاب خواندن امری است که به انسان‌ها عمق و وسعت فکر و تحلیل می‌بخشد و هیچ انسانی بی‌نیاز از مطالعه نیست.

  مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان: ۳۰ هزار ساعت برای برپایی نمایشگاه کتاب هرمزگان تلاش شده است 

 اسمعیل جهانگیری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در آیین گشایش رسمی هجدهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان گفت: ۳۰هزار ساعت و ۱۵۰ نفر شبانه روزی تلاش کردند که نمایشگاه کتاب هرمزگان برگزار شود. 

وی افزود: ۳۷۰ ناشر، ۳۳۰هزار جلد کتاب و ۲۶ هزار عنوان کتاب در این دوره از نمایشگاه کتاب ارائه می‌شود. 

جهانگیری اضافه کرد: نمایشگاه امسال موضوع محور است و هر هرمزگانی خارج از بندرعباس نیز می‌تواند با ورود به‌ سایت « کتاب دات آی آر»  کتب مورد نیاز خود را تهیه کند.

  مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان با بیان اینکه یکی از مطالبات فرهنگیان استان برگزاری نمایشگاه کتاب در سال جاری بود، گفت: در سفری که شهریورماه گذشته محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران به بندرعباس داشت، وعده داد نمایشگاه کتاب را در زمستان ۱۴۰۲ راه بیندازیم. 

جهانگیری با بیان اینکه هرمزگان دومین استانی است که با شیوه‌ جدید و برپایه‌  موضوع محوری، پس از آذربایجان شرقی  در آن نمایشگاه کتاب برگزار می شود، افزود: پس از اتمام نمایشگاه کتاب هرمزگان در بندرعباس، نمایشگاه کتاب در جزیره کیش برگزار خواهد شد. 

وی ادامه داد: نمایشگاه کتاب هرمزگان بخش‌های مختلف جنبی ویژه مانند؛ برگزاری چهلم شهدای حادثه‌ی تروریستی کرمان در دل خود برگزار خواهد کرد. 

جهانگیری با بیان اینکه یکی دیگر از بخش جنبی نمایشگاه کتاب هرمزگان، اسناد انقلاب اسلامی در قالب تابلوهای عکس و استنادی است، گفت: بخش‌های دیگری جنبی نمایشگاه مانند شعر خوانی، کودک و ... نیز برگزار خواهد شد.  


شاخص‌ترین چیزی که فرهنگ را شکل می‌دهد کتاب است 

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده  نماینده ولی فقیه در هرمزگان در آئین گشایش هجدهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان  در محل دائمی نمایشگاه‌های بندرعباس برگزار شد از تاثیر کتاب و کتابخوانی گفت و افزود: شاخص‌ترین چیزی که فرهنگ را شکل می‌دهد کتاب است. 

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان ضمن سپاسگزاری از دست اندرکاران برپایی نمایشگاه کتاب گفت: روز بسیار مبارکی  برای صاحبان فرهنگ و هنر و ادبیات است زیرا بعد از وقفه‌ای که کرونا ایجاد کرد دوستداران کتاب بی‌صبرانه منتظر چنین روزی بودند. 

عبادی زاده اضافه  کرد: کتاب میزان فرهیختگی جامعه است. قطعا یکی از شاخص‌های فرهیختگی، میل به کتاب و کتابخوانی در جامعه است. 

وی ادامه داد: خوشحالم از اینکه از فروشندگان، ناشران و نویسندگان در ادوا گذشته که سوال کرده ام، آن‌ها با اطمینان گفته‌اند: استان هرمزگان یکی از بهترین استان ها برای نمایشگاه کتاب است زیرا کتاب را می‌خرند و می‌خوانند و این نشان دهنده سطح فرهیختگی جامعه ما است. 

امام جمعه بندرعباس در بخش دیگری از سخنانش ابراز داشت: بخش نرم افزاری کتاب جایگاه ویژه‌ای در اشاعه فرهنگ و هدایتگری دارد. 

رئیس شورای فرهنگ عمومی همچنین گفت: خداوند در چندین مورد از قرآن کریم به عنوان کتاب نام برده است. قرآن همان کتاب واقعی است و آن‌ جا که می فرماید ذالک الکتاب، اشاره به دور دارد که به معنای تکریم و تعظیم آن است. 

 عبادی زاده در بخش سوم سخنانش رهبر معظم انقلاب را حامی اصلی کتاب دانست و گفت: کتاب به عنوان یک محصول دانش بشری  از صدر اسلام مورد توجه ویژه قرار گرفت. 

 هجدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب هرمزگان 21 الی 27 بهمن ماه در محل دایمی نمایشگاهای واقع در سه راه جهانبار بندرعباس در حال برگزاری است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1668988

مهمترین اخبار ایران و جهان: