نیوز سیتی!
09 مهر 1402 - 17:50

کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس حمله تروریستی در ترکیه را محکوم کردند

کشورهای عربی خلیج فارس از جمله عربستان سعودی، قطر، کویت و شورای همکاری خلیج فارس هر یک در بیانیه‌ای جداگانه حمله تروریستی صبح امروز در پایتخت ترکیه را به‌شدت محکوم کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، امروز (یکشنبه)، حمله تروریستی در مجاورت وزارت کشور ترکیه را محکوم کردند.

ساعت ۹:۳۰ صبح امروز (به وقت تهران)، منابع رسانه‌ای از شنیده شدن صدای انفجار و تیراندازی در نزدیکی پارلمان و چند وزارتخانه ترکیه خبر دادند و سپس وزارت کشور ترکیه تایید کرد که یک حمله تروریستی در این کشور رخ داده که خنثی شده است.

«جاسم البدیوی» دبیرکل شورای همکاری خلیج فارسی در بیانیه‌ای حمله صبح امروز به وزارت کشور ترکیه را محکوم و اعلام کرد موضع شورای همکاری در قبال خشونت، افراط‌گرایی و تروریسم ثابت است و این شورا اقداماتی را که منجر به بی‌ثباتی و ناامنی می‌شود، مردود می‌داند.

قطر نیز در بیانیه‌ای شدیداللحن حمله امروز را محکوم و تاکید کرد اینکه این حمله با چه انگیزه و به دلیلی انجام شده تفاوتی ندارد و دوحه اقدامات خشونت‌آمیز و تروریسم را مردود می‌داند.

دوحه همچنین هبستگی و همدری کامل خود را با دولت و مردم ترکیه در مبارزه با تروریسم اعلام و در عین حال تاکید کرد که این کشور از اقداماتی که در راستای حفظ امنیت و ثبات اتخاذ می‌شود، کاملا حمایت می‌کند.

«شیخ نواف الاحمد الصباح» امیر کویت نیز در پیامی به «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد که این کشور حمله صبح امروز در آنکارا را به‌شدت محکوم می‌کند و هر اقدامی را که برای مبارزه با اقدامات تروریستی و حفظ امنیت و ثبات کشور ترکیه انجام می‌شود، تایید می‌نماید.

عربستان سعودی نیز بعدازظهر امروز در بیانیه‌ای حمله تروریستی در مجاورت وزارت کشور ترکیه را به‌شدت محکوم و اعلام کرد که این کشور در مبارزه با تروریسم در کنار کشور ترکیه ایستاده است.

پیش از این کشورهای مصر و اردن نیز هر یک در بیانیه‌ای جداگانه حمله تروریستی صبح امروز در آنکارا را محکوم کردند.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1521800

مهمترین اخبار ایران و جهان: