نیوز سیتی!
17 شهریور 1402 - 13:25

واکنش نمایندگان اردنی به اقدام نظامیان صهیونیست علیه زنان فلسطینی

نمایندگان اردنی در واکنش به هتک حرمت ۵ زن فلسطینی در الخلیل توسط نظامیان صهیونیست، خواستار اخراج سفیر این رژیم از امان و فراخواندن سفیر این کشور از تل آویو شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، نمایندگان اردنی در واکنش به هتک حرمت ۵ زن فلسطینی در الخلیل توسط نظامیان صهیونیست، خواستار اخراج سفیر این رژیم از امان و فراخواندن سفیر این کشور از تل آویو شدند.

۵۹ نفر از نمایندگان اردنی در پیامی به رئیس مجلس نمایندگان این کشور این خواسته را مطرح کردند.

این نمایندگان تاکید کردند: اقدام نظامیان اسرائیلی به عریان کردن ۵ زن فلسطینی در الخلیل مقابل چشمان کودکانشان و تهدید آنان با سگ‌های پلیسی اوج انحطاط اخلاقی ارتش رژیم صهیونیستی را می‌رساند که این، نتیجه سکوت سازمان ملل، نهادها و پارلمان‌های بین‌المللی و سازمان‌های حقوق بشری در برابر جنایات تل آویو است.

نمایندگان اردنی خواستار انجام تحقیقات فوری در مورد این جنایت آشکار شدند.

از سوی دیگر سازمان ملل متحد از مقامات رژیم صهیونیستی خواست در خصوص اجبار ۵ زن ساکن شهر الخلیل به برهنه شدن در جریان حمله به یک خانه مسکونی توسط نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی تحقیقات نماید.

فرحان حق سخنگوی سازمان ملل متحد در یک کنفرانس خبری گفت: ما در برابر هر گونه مجازات دسته جمعی خواهیم ایستاد. باید در خصوص حادثه مجبور کردن ۵ زن فلسطینی توسط نظامیان زن اسرائیلی برای برهنه شدن به منظور بازرسی بدنی تحقیقات انجام شود، علاوه بر آنکه این زنان در حالی که برهنه بودند توسط سگ‌های آموزش دیده تهدید می‌شدند و در همزمان بازرسی بدنی انجام شده است.

تحقیقات مشترک انجام شده توسط سازمان اسرائیلی بتسلیم و روزنامه صهیونیستی هاآرتص اشاره آن دارد که این خانواده فلسطینی ساکن منطقه جنوبی شهر الخلیل شب وحشتناکی را گذرانده‌اند که البته خشم گسترده مردمی را برانگیخته است.

در همین راستا سازمان همکاری اسلامی نیز این جنایت انجام شده علیه زنان فلسطینی را محکوم نموده و سازمان‌های بین المللی مسئول را به مسئولیت پذیری در این خصوص از طریق اعمال فشار به مقامات رژیم صهیونیستی دعوت کرد تا به نقض هر روزه حقوق بشر فلسطینیان پایان دهند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1489788

مهمترین اخبار ایران و جهان: