نیوز سیتی!
10 شهریور 1402 - 16:03

راهپیمایی اربعین حسینی قدرت و عظمت اسلام است

بندر امام - امام جمعه بندر امام گفت: یکی از مصادیق قدرت که امروز دنیای اسلام دارد مشاهده می‌کند و به آن افتخار می‌کند، راه‌پیمایی عظیم اربعین حسینی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام جاسم عبادی ظهر امروز جمعه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بندر امام با تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی، اظهار کرد: یکی از مصادیق قدرت که امروز دنیای اسلام دارد مشاهده می‌کند و به آن افتخار می‌کند، راه‌پیمایی عظیم اربعین حسینی است.

وی ادامه داد: امروز راهپیمایی اربعین حسینی قدرت و عظمت اسلام است، قدرت جبهه مقاومت اسلامی است که به این شکل اجتماع عظیم میلیونی به سمت کربلا راه می‌افتند و همه آزادگان عالم باید از او درس بگیرند.

خطیب جمعه بندر امام اضافه کرد: اهمیت اربعین در آن است که در این روز، با تدبیر الهی اهل‌البیت (ع)، یاد نهضت حسینی برای همیشه جاودانه شد. همه ما باید این را بدانیم و هوشیار باشیم و درس بگیریم به ویژه یادگاران دفاع مقدس که اگر در حوادث گوناگون به حفظ یاد و آثار شهادت کمر همت نبندیم، نسل‌های بعد از دستاورد شهادت استفاده زیادی نخواهند برد. درسی که اربعین به ما می‌دهد، این است که باید یاد و خاطره ایثار و شهادت را در مقابل طوفان تبلیغات دشمن، زنده نگه داشت.

وی متذکر شد: به همان اندازه که مجاهدت حسین بن علی (ع) و یارانش به عنوان صاحبان اصلی قیام و نهضت، با موانع برخورد داشت و سخت بود، به همان اندازه نیز مجاهدت زینب (س) و مجاهدت امام سجّاد (ع) دشوار بود.

امام جمعه بندر امام تصریح کرد: حادثه عاشورای حسینی را ستمگران و ظالمان می‌خواستند نگذارند باقی بماند، زینب کبری (س) با جهاد تبیینی که به پا کرد، نگذاشت دشمن به اهداف خود برسد.

عبادی یادآور شد: امروز در دنیای پیچیده پُر تبلیغات به واسطه امپراتوری رسانه‌ای دنیای کفر که بر بشریّت حاکم است، این شکوه و عظمت اربعین حسینی، یک فریاد رسا و یک رسانه بی‌همتا است. اربعین حسینی در دنیا نظیر ندارد.

وی افزود: اینکه میلیون‌ها انسان راه می‌افتند، نه فقط از یک شهر یا یک کشور بلکه از کشورهای مختلف و نه فقط از یک مذهب اسلامی بلکه مذاهب مختلف اسلامی و حتّی بعضی ادیان غیر اسلامی در کنار هم این حماسه عظیم و با شکوه را خلق می‌کنند، این یعنی اینکه اربعین حسینی توانسته محور وحدت جهان اسلام و مقدمه‌ای برای تمدن نوین اسلامی و زمینه‌ساز ظهور منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) باشد.

خطیب جمعه بندر امام به دیدار هیئت دولت با رهبر معظم انقلاب اسلامی و حمایت و تمجید ایشان از دولت اشاره کرد و گفت: اعتماد و تمجید کم‌نظیر رهبری و همراهی و همدلی مردم با دولت، سرمایه‌ای بزرگ است که مسئولیت دولت‌مردان را سنگین‌تر کرده و دولت‌مردان بعد از این حمایت‌ها و تمجیدها باید مصمم‌تر از گذشته با جهت‌گیری‌های اسلامی و انقلابی در مسیر رسیدن به آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی بیش از پیش تلاش کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1480088

مهمترین اخبار ایران و جهان: