نیوز سیتی!
02 شهریور 1402 - 23:01

مهمترین وظیفه روحانیون معرفی نسل قدیم به نسل جدید است

گرگان- مدیرحوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه مهمترین وظیفه روحانیون معرفی نسل قدیم به نسل جدید است، گفت: هر ملتی که گذشته‌ خود را نشناسد قطعا سقوط خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام علیرضا اعرافی، در گرامیداشت یاد و خاطره‌ی ۷۹ شهید روحانی استان گلستان در گنبدکاووس اظهار کرد: مهمترین وظیفه روحانیان شناساندن نسل گذشته به نسل جوان کشور است چراکه گسست نسل‌ها فاجعه‌ای بزرگ خواهد بود و هر ملتی که گذشته خود را نشناسد قطعاً، سقوط خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه خون ۵ هزار شهید طلبه در کشورمان نهال اسلام و انقلابمان را آبیاری کرده است، افزود: امام خمینی غبطه جوان‌هایی را می‌خورد که در صف مقدم جبهه هستند و این بیانگر جایگاه والای جهاد در راه خدا و شهادت است.

اعرافی گفت: در دوران جنگ تحمیلی یک جنگ نابرابر و تمام عیار علیه کشورمان به راه افتاد و ۳۰ کشور در مقابل ما قرار گرفت، اما دفاع جانانه رزمنده‌ها از خاک کشورمان موجب شد یک گفتمان نوین در ادبیات جنگ پایه ریزی شود.

حجت‌الاسلام محمود ترابی، امام جمعه گنبدکاووس هم در این مراسم گفت: استان گلستان الگوی زیبای وحدت نه تنها برای کشورمان بلکه برای جهان اسلام است و این محبت و مودت میان طلبه‌های اهل سنت و تشیع پیش درآمد این وحدت زیبا است.

آخوند عبدالباسط نوریزاد امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس هم گفت: روحانیان پیشگامان خط مقدم نبرد علیه باطل هستند و رسالت آنان از بدو اسلام تا کنون همین بوده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1466900

مهمترین اخبار ایران و جهان: