نیوز سیتی!
23 اردیبهشت 1402 - 14:30

جهادگران فاطمی سیریک به ۲ روستا خدمات رسانی کردند

بندرعباس - مسئول بسیج سازندگی ناحیه سپاه سیریک گفت: همزمان با آغاز رزمایش جهادگران فاطمی۳، جهادگران سیریک با حضور در ۲ روستا به خدمت‌رسانی پرداختند.

ستوان یکم پاسدار مصطفی محمودی در گفتگو با خبرنگار مهر، به تشریح برنامه‌های این رزمایش پرداخت و اظهار کرد: در اولین روز از رزمایش جهادگران فاطمی ۳، جهادگران سیریک با همراهی دستگاه‌های خدمات‌رسان شهرستان، ۲ روستای زمین ملأ و بندگرمان از ۶ روستای تحت پوشش، به خدمات‌رسانی پرداختند.

ستوان یکم پاسدار محمودی ادامه داد: رزمایش جهادگران فاطمی ۳ در عرصه‌های مختلف محرومیت زدایی و عمرانی، پزشکی بهداشتی و سلامت، علمی پژوهشی و آموزش، فرهنگی اجتماعی و ورزشی، اقتصادی و مقاومتی، کمک‌های مومنانه و معیشتی به مدت ۳ روز در روستاهای زمین ملأ، بندگرمان، دوجمیلان، همزانگ، سرارو و روستای گندمین با حضور گروهای جهادی و دستگاه‌های خدمات‌رسان شهرستان سیریک به مدت ۳ روز از چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه لغایت شنبه ۲۳ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

ستوان یکم پاسدار محمودی با بیان اینکه، گروه‌های جهادی و دستگاه‌های خدمات‌رسان تمام توان خود را برای حل مشکلات روستاییان و ارتقای سطح رفاه و معیشت آنان به کار می‌گیرند، افزود: در این حرکت ارزشمند که با همراهی اکیپ‌های آبفا، راهداری، برق، دامپزشکی، ورزش و جوانان‌، بهداشت درمان‌، آموزش و پرورش و گروهای جهادی خدمات رسانی بسیج، با حضور در روستاهای محروم و دور افتاده، زمین ملأ و بندگرمان سعی کردند تا خدمات رایگان اعم از ویزیت، توزیع دارو، بسته‌های غذایی و فعالیت‌های عمران و آبادانی را به مدت یک روز انجام دهند.

ستوان یکم پاسدار محمودی با بیان اینکه بیش از ۱۲۰ کیلو گرم گوشت مرغ در بین خانوارهای این ۲ روستا توزیع شد، افزود: به همت خیرین ۱۲۰ کیلو گرم گوشت مرغ تهیه و در بین خانوارهای این ۲ روستا توزیع شد، که با توزیع این بسته‌های غذایی سعی کردیم دستگیر محرومان و نیازمندان باشیم.

وی با بیان اینکه، ما بر اساس مسئولیت اجتماعی در این اقدام مشارکت کردیم، و با اعزام گروه‌های جهادی، بتوانیم به روستاییان در حوزه‌های مختلف خدمات‌رسانی کنیم، تصریح کرد: در طول استقرار یک روزه گروه‌های جهادی در این ۲ روستا ویزیت رایگان بیماران همراه با توزیع داروی رایگان انجام شد.

ستوان یکم پاسدار محمودی نیز اظهار داشت: تعدادی از معلمان بسیجی در این اقدام جهادی برای تثبیت یادگیری و جبران ضعف و عقب ماندگی دانش آموزان مدارس ابتدایی در این روستاها، با برگزاری کلاس‌های تقویتی و جبرانی خدمت رسانی کردند.

وی به دیگر خدمات رسانی‌های گروه‌های جهادی در روز اول پرداخت و خاطر نشان کرد: تعمیر و روشنایی معابر سطح روستا به واسطه اداره برق، از طرفی جهادگران دامپزشکی تعداد ۴۵۰ رأس دام سبک و تعداد ۱۰ رأس گاو سمپاشی شده و در بین دامداران واکسن طاعون نشخوارکنندگان کوچک(PPR).آبله بزی و داروی ضد انگل توزیع شد.

وی اضافه کرد: در کنار دستگاه‌های خدمات‌رسان گروه جهادی شهید قارچی زاده ۶۷ دستگاه کولر شتشوکردند و اداره راهداری هم به مقدار ۵ کیلومتر از کوچه‌ها و راه‌های روستایی مخلوط ریزی و تسطیح کردند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1208700

مهمترین اخبار ایران و جهان: