نیوز سیتی!
23 اسفند 1401 - 23:58

فعالیت ۳۰ هزار باشگاه ورزشی در کشور/ ۴.۵ میلیون ورزشکار ساماندهی در ایران داریم

مدیرکل امور مجلس وزارت ورزش و جوانان با اشاره به فعالیت ۳۰ هزار باشگاه ورزشی در کشور، گفت: هم اکنون ۴.۵ میلیون ورزشکار ساماندهی شده در کشور وجود دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، محمدهادی لقمان پور در حاشیه برگزاری آئین تجلیل از ورزشکاران، قهرمانان و مربیان ورزش بوکس مازندران در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: از دو سال قبل تاکنون لایحه نظام جامع باشگاه داری و لایحه سرباز قهرمان در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بررسی شده و کلیات و جزئیات آن به تصویب کمیسیون درآمد.

وی افزود: هم اکنون هر دو لایحه در نوبت صحن علنی مجلس قرار دارند و از نمایندگان مجلس توقع داریم تا هرچه زودتر نوبت صحن به این دولایحه بسیار مهم اختصاص داده شود.

مدیرکل امور مجلس وزارت ورزش و جوانان در تشریح لایحه نظام جامع باشگاه داری تصریح کرد: حدود ۳۰ هزار باشگاه فعال ورزشی در کشور وجود دارند در بسیاری موارد موانع مقابل باشگاه ها بوده و مشکلات موجود در لایحه نظام باشگاه داری تشریح شده و تصویب نهایی آن در مجلس اتفاق بسیار خوبی برای حمایت از جامعه بزرگ ورزش، ورزشکاران، مربیان و باشگاه داران خواهد بود.

وی با اشاره به پرداختن به بحث بیمه ای، سازماندهی و درمانی در نظام جامع باشگاه داری برای رفع معضلات داوران، مربیان و ورزشکاران، یادآور شد: هم اکنون ۴.۵ میلیون ورزشکار ساماندهی شده در کشور فعالیت دارند که باید مشکلات آنها مرتفع شود.

لقمان پور با اشاره به اینکه مدت ها است مسؤولان وزارت ورزش و جوانان تلاش های زیادی برای لایحه سرباز قهرمان دارند، ادامه داد: با دستور وزیر ورزش و جوانان بارها این مسئله در جلسه شورای معاونین و شورای مدیران مطرح شد که با کمک و حمایت دولت سیزدهم این لایحه در کمیسیون فرهنگی بررسی شد و کلیات و جزییات آن به تصویب درآمد.

وی بیان کرد: در این لایحه آن دسته از ورزشکارانی که قابلیت مدال آوری در المپیک دارند به همراه موضوعات مصوب شورای عالی ورزش، می توانند معاف از خدمت شوند همچنین افرادی که در سطح استانی و کشوری مقام ورزشی کسب کرده و قابلیت ارائه خدمات در میادین ورزشی به ورزشکاران و کمک به دولت را دارند می توان از توان آنها به عنوان سرباز قهرمان استفاده شود.

پایان پیام/۸۶۰۱۲/ع

منبع: فارس
شناسه خبر: 1093544

مهمترین اخبار ایران و جهان: