نیوز سیتی!
25 بهمن 1401 - 11:58

کمک ۳۷ میلیاردی ۳۰ هزار حامی در طرح ایتام و محسنین

قزوین- رئیس اداره اکرام ایتام و محسنین کمیته امداد استان قزوین گفت: طی ۱۰ ماهه سال جاری ۳۰ هزار و ۲۴۴ حامی بیش از ۳۷میلیارد و ۵۲۱ میلیون تومان به هفت هزار و ۵۹۴ فرزند معنویشان اهدا کرده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی قهرمانی در تشریح فعالیت‌های صورت گرفته، بیان کرد: یکی از طرح‌های موفق و مورد استقبال کمیته امداد امام خمینی (ره)، طرح اکرام ایتام و محسنین است که اقشار مختلف در آن مشارکت دارند.

وی ادامه داد: در این طرح میزان و زمان بندی کمک به صورت دلخواه و با نیت و تشخیص نیکوکار است از این رو یک نیکوکار در یک ماه ۱۰ هزار تومان و نیکوکار دیگری ۱۰۰ هزار تومان به حساب فرزند معنوی اش واریز می‌کند.

رئیس اداره اکرام ایتام و محسنین کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: در واقع نیکوکاران بنا به توان خود کمک‌ها را به شماره کارت فرزند معنویشان واریز می‌کنند و ارقام واریزی تعهدی نبود و به فراخور شرایط و تشخیص افراد متغیر است.

وی افزود: طی ۱۰ ماهه سال جاری ۳۰ هزار و ۲۴۴ حامی بیش از ۳۷ میلیارد و ۵۲۱ میلیون تومان به هفت هزار و ۵۹۴ فرزند معنویشان اهدا کرده‌اند که از این میزان بیش از ۱۲ میلیارد و ۳۲ میلیون تومان غیرنقدی و بیش از ۲۵ میلیارد و ۴۸۹ میلیون تومان نقدی بوده است.

قهرمانی خاطرنشان کرد: بررسی کمک‌های اهدایی مردم نیکوکار نشان می‌دهد که میانگین کمک ماهیانه حامیان بیش از ۱۲۴ هزار تومان و متوسط دریافتی ماهیانه فرزندان تحت حمایت بیش از ۴۹۴ هزار تومان بوده است.

وی گفت: در حال حاضر هفت هزار و ۵۹۴ فرزند تحت حمایت حامیان هستند که بیشترین تعداد فرزندان در شهرهای قزوین, البرز و تاکستان هستند همچنین بیشتری تعداد حامیان نیز به ترنیت در قزوین, تاکستان و بوئین زهرا هستند.

رئیس اداره اکرام ایتام و محسنین کمیته امداد استان قزوین یادآورشد: عموم مردم نیکوکار می‌توانند برای مشارکت در طرح اکرام ایتام و محسنین به دفاتر کمیته امداد امام (ره) مراجعه و یا از طریق سایت کمیته امدادEMDAD.IR و یا کد مهربانی #۰۲۸*۸۸۷۷* در این طرح ثبت نام کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1037600

مهمترین اخبار ایران و جهان: