نیوز سیتی!
26 بهمن 1401 - 23:35

یامین‌پور: جامعه ما همانی است که در هنگامه‌ها تجلی می‌یابد

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: حقیقت جامعه همان لحظه‌‌ای است که فردی کم‌اعتقاد به نظام اسلامی برای سردار سلیمانی اشک می‌ریزد، جامعه ما همانی است که در هنگامه‌ها تجلی می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان عصر امروز در نشست «هنگامه درنگ» و در جمع فعالان فرهنگی و اهالی ادب و هنر استان کرمان، بحث هستی شناختی را مطرح و با بیان اینکه انسان‌ها در بزنگاه‌های مختلف، وجودی متفاوت از خود نشان می‌دهند، اظهار داشت: همه ما یک روزهایی از خود، مال، جایگاه و غیره خیلی راحت می‌گذریم و روزهایی هم پر از کینه می‌شویم.

وی اضافه کرد: زمانی که مادر بیمار می‌شود، رفتار و اخلاقتان با او بهتر می‌شود، مادر همان مادر و فرزند همان فرزند است، پس هنگامه‌ای رخ داده، جامعه هم همین است و هنگامه‌ای دارد.

وحید یامین‌پور با بیان اینکه احساس حقیقی ما در زمانی که حاج‌قاسم را می‌دیدیم معلوم نبود، گفت: بعد از شهادت، هنگامه‌ای صورت گرفت و پرده‌ها را کنار زد و آنها متوجه شدند ریشه این شهادت به شهدای کربلا و دیگر اسطوره‌های تاریخی بر می‌گردد.

وی حقیقت جامعه را همان لحظه‌ای دانست که فردی کم‌اعتقاد به نظام اسلامی برای سردار سلیمانی اشک می‌ریزد، ابراز داشت: جامعه ما همانی است که در هنگامه‌ها تجلی میابد، بقیه موارد درگیر روزمریات می‌شویم.

وی اضافه کرد: هنگامه‌ها در شرایط عادی نیستند و در موقعیت‌های مرزی شکل می‌گیرند، دوران دفاع‌مقدس نیز در همین شرایط بود، این در فتنه ۸۸ و اغتشاشات اخیر هم صادق است.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه کنش‌گری ما جاهایی است که برای دستگاه‌های دیگر تعریف نشده است، عنوان کرد: ما با وزارت ارشاد فرق داریم و کار پژوهشی و اندیشکده‌ای انجام نمی‌دهیم اما در مواقعی و در حوزه‌هایی کار ترویجی انجام می‌دهیم، اما باز هم ماموریت اصلی ما نیست.

یامین‌پور اضافه کرد: مثلا از ابزار آموزش استفاده می‌کنیم و در جایی که آموزش و پرورش و وزارت علوم حضور ندارند، کارهایی انجام می‌دهیم، در موارد دیگر از جمله فرهنگ ایثار و شهادت نیز همینگونه است.

پایان پیام/۸۰۰۶۵/ب

منبع: فارس
شناسه خبر: 1039688

مهمترین اخبار ایران و جهان: