نیوز سیتی!
23 مرداد 1402 - 20:49

همه برای رفع تداخل اراضی و صدور اسناد کشاورزی پای کار باشند

کرمانشاه- معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری پاوه گفت: همه برای رفع تداخل اراضی و صدور اسناد کشاورزی پای کار باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، سالم مصطفایی بعد از ظهر دوشنبه در پنجمین جلسه کارگروه رفع تداخل و ستاد کاداستر و حد نگاری شهرستان پاوه، اظهار کرد: کاهش دعاوی مربوط به مالکیت اشخاص با منابع طبیعی در محاکم قضائی، جلوگیری از زمین خواری و احصای تصرفات غیر قانونی اراضی ملی و پیگیری منابع طبیعی برای رفع تصرفات، صدور اسناد کشاورزی و باغی و بهبود کسب و کار و اشتغال در اینگونه اراضی از اهم دستاوردهای این طرح است.

وی افزود: لذا در اجرای فرامین مقام معظم رهبری در خصوص اجرای قانون جامع حد نگار و حدنگاری اراضی کشاورزی و تحقق اهداف ایشان به ویژه کاهش دعاوی مربوطه در محاکم قضائی و توسعه پایدار و بهبود کسب و کار، استفاده از همه ظرفیت‌های قانونی برای اجرای تکالیف و سیاست‌های ابلاغی مورد تاکید است.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری پاوه با تاکید بر هماهنگی‌های به موقع و تعامل دستگاه‌های اجرای با هم و دقت لازم در بررسی و اصلاح نقشه‌ها توسط مشاورین، خواستار همکاری و همراهی جدی بخشداران، دهیاران، شهرداران و شوراهای شهر و روستا شده و تاکید کرد برای استفاده از فرصت پیش آمده و ظرفیت این کارگروه برای اصلاح نقشه‌ها و به حداقل رساندن اختلافات مردم شهرستان در بحث اراضی کشاورزی با منابع طبیعی و صدور اسناد کشاورزی و باغی از مرحله تهیه نقشه تا صدور اسناد با تقبل پرداخت هزینه‌ها از سوی دولت هیچگونه تعللی قابل قبول نخواهد بود.

مصطفایی با اشاره به ضرورت تسریع در بررسی پلاک یک اصلی پاوه، خواستار آگاهی بخشی و دقت‌های لازم در تفسیر عکس‌های هوایی گذشته و بررسی مدارک و مستندات توسط مشاورین و دستگاه‌های اجرای متولی شد.

‌گفتنی است، در این جلسه همچنین بنا به گزارش مدیریت امور اراضی از تعداد کل ۵۱ پلاک شهرستان پاوه که تاکنون نقشه ۲۲ پلاک بررسی و اصلاح و رفع تداخل انجام شده و نقشه نهایی تهیه شده و ۱۷ پلاک دیگر در دست اقدام است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1442488

مهمترین اخبار ایران و جهان: