نیوز سیتی!
27 آذر 1402 - 10:22

یکی از ثمرات حضور شهدای گمنام، ایجاد بصیرت در جامعه است

امام جمعه شهرستان خواف در مراسم تشییع پیکر شهید گمنام در شهر سلامی گفت: حضور شهدای گمنام منشا خیرات و برکات فراوانی برای مردم کشور است و روحیه ایثار ، شهادت و ولایت مداری که متاثر از فرهنگ و ایثار شهادت است را افزایش می دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس از خواف، حجت السلام ابوالفضل مظاهری در مراسم تشییع یک شهید گمنام با اشاره به اینکه یکی از ثمرات حضور شهدای گمنام ایجاد بصیرت در جامعه است اظهار کرد: بایستی سوال کرد شهدا برای چه رفتند چه اتفاقی افتاد که این شهدا رفتند و جان شیرین خودشان را نثار این انقلاب کردند.

 وی انقلاب اسلامی را دنباله انقلاب امیرالمومنین (ع) و حضرت زهرا (س) دانست و بیان کرد: غیر از این نیست که انقلاب اسلامی کانون انتشار اسلام و دین در جهان است و این شهدا هم مانند حضرت زهرا (س) در این مسیر نورانی گام برداشتند و خوشبختانه بعد از گذشت سالها با حضور خودشان یک حیاط مجددی را به جامعه دادند.

امام جمعه خواف در خصوص حضور نوجوانان و جوانان در مراسم تشییع شهدا ، خاطرنشان کرد: جوانان و نوجوانان با حضورشان هم انس قلبی و ذهنی با شهدا ایجاد می کنند و هم با مسیر شهدا آشنا می شوند.

وی ادامه داد: بخشی از شهدای ما نوجوان و دانش آموز بودند، شهدایی که سنگر علم و دانش را با سنگر هشت سال دفاع مقدس عوض کردند و خاکریز را در جای دیگری برای دفاع از اسلام و انقلاب دیدند و این ها الگوهای زنده ای هستند که در جامعه هستند و بایستی قدردان حضور شهدا خواسته شهدای گمنام باشیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1607844

مهمترین اخبار ایران و جهان: