نیوز سیتی!
20 آذر 1402 - 13:18

خانه‌های خالی در ایلام مشمول پرداخت مالیات می‌شوند

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام گفت: اشخاصی که املاک خود را در سامانه املاک و مستغلات ثبت نکنند، مشمول قانون خانه‌های خالی و پرداخت مالیات می‌شوند.

فرشاد دوستی مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام، ظهر دوشنبه ۲٠ آذرماه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام در خصوص سامانه املاک و مستغلات گفت: این سامانه در راستای وظایف قانونی وزارت راه و شهرسازی از جمله ماده ۱۸ قانون جهش تولید مسکن تهیه شده است که تمام فرآیند ثبت قرارداد توسط مالکان و مستاجران شامل ۵ مرحله در سامانه املاک و مستغلات (srem.ir ) قابل ثبت بوده و کد رهگیری به صورت رایگان صادر خواهد شد. 

وی افزود: برای استفاده از قابلیت‌های این سامانه، ضروری است اشخاص ابتدا در سامانه ملی املاک و اسکان کشور اطلاعات هویتی، مشخصات املاک تحت مالکیت، محل اسکان و دیگر موارد را تکمیل و ثبت کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام ادامه داد: با توجه به اطلاعات موجود در سامانه این موضوع صرفاً برای کسانی قابل استفاده است که قصد ایجاد قرارداد اجاره جدید یا دریافت کد رهگیری دارند.

دوستی خاطرنشان کرد: اگر اشخاص املاک‌ خود را در سامانه ثبت نکنند، مشمول قانون خانه‌های خالی می‌شوند. 

این مقام مسئول تصریح کرد: بنابر قانون مذکور اگر خانه مسکونی واقع شده در شهرهای بیش از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت بیشتر از ۱۲٠ روز خالی بماند مشمول مالیات خواهند شد.

وی ادامه داد: همچنین در خصوص واحدهای نوساز طبق قانون نباید بیش از ۱۲ ماه از زمان صدور گواهی اتمام عملیات ساختمانی گذشته باشد.

پایان پیام /

منبع: فارس
شناسه خبر: 1601100

مهمترین اخبار ایران و جهان: