نیوز سیتی!
28 مهر 1402 - 19:48

از تایباد به غزه؛ شیعه و اهل سنت حامی مردم فلسطین هستند

همزمان با خروش سراسری مردم مسلمان در حمایت از مردم ستمدیده فلسطین و غزه و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی، مردم شیعه و اهل سنت شهرستان مرزی تایباد نیز به خیابان ها آمدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از تایباد، به دنبال وقوع جنایات دلخراش رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کشتار مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین، مردم شیعه و اهل سنت شهرستان مرزی تایباد در شرق خراسان رضوی به خیابان ها آمدند و حمایت خود را از آزادیخواهان و مسضعفان جهان نشان دادند.

در این راهپیمایی که با فراخوان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تایباد برگزار شد، شرکت کنندگان، اعم از زن و مرد و پیر و جوان، مسیر میدان وحدت تا چهارراه پست شهر تایباد را پیمایش کردند.

اقشار مختلف جامعه در کنار مسئولین، نیروهای نظامی و انتظامی، علما و روحانیون امروز باری دیگر اتحاد و انسجام خود را در حمایت از اسلامی و ارزش های دینی به نمایش گذاشتند و انزجار خود را از اسکبار جهانی و کشورهای مدعی حقوق بشر اعلام کردند.

فلسطینیان تنها نیستند

یکی راهپیمایان در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: ما امروز به می خواهیم به رژیم پوشالی اسرائیل و متحدانش بفهمانیم که همیشه و همواره حامی مردم مظلوم و به ویژه فلسطینیان هستیم.

وی ادامه داد: مردم مظلوم نوار غزه تنها نیستند و خیل عظیمی از مسلمانان پشت آنها هستند.

رضا، یکی دیگر از شرکت کنندگان در این راهپیمایی، گفت: حضور و حمایت شیعه و اهل سنت و دیگر اقوام و مذاهب به جهانیان نشان می دهد که فلسطین و غزه تنها نیستند.

فهیمه، نوجوان دهه هشتادی اهل سنت حاضر در راهپیمایی، بیان کرد: به رژیم کودک کش اسرائیل، آمریکا و انگلیس می گوییم که هدف ما فقط آزادی قدس و قبله اولین مسلمین است و همچنان مسئله فلسطین، اولویت جهان اسلام می باشد.

امام جمعه اهل سنت تایباد در گفت و گو با خبرگزاری فارس در تایباد گفت: پیام خروش جهانیان و به خصوص مسلمانان در مقابل جنایات اسرائیل این است که این رژیم صهیونیستی در لبه سقوط به سر می برد.

حجت الاسلام و المسلمین حسین ملکی افزود: وحشی گری های اسرائیل در نوار غزه نشان از یک نسل کشی دارد و فلب هر انسان آزاده ای را جریحه دار می کند.

وی ادامه داد: بی شک طوفان الاقصی، عکس العمل ۷۵ سال کودک کشی و آواره ساختن فلسطینی ها از خانه مادری و پدری خودشان است.

امام جمعه اهل سنت تایباد نیز اظهار کرد: حضور مردم در تجمعات مختلف که در سراسر جخان برگزار شد، یک دلگرمی برای مردم مظلوم قلسطین است.

مولوی غلام نبی توکلی ادامه داد: اسرائیل غاصب شبانه روزی غزه را بمباران می کند و مردم بیگناه و غیرنظامیان را قتل عام می کند.

وی بیان کرد: لازم است که امت اسلامی از سراسر جهان به بیرون بیایند و به جنبش های خود رژیم اشغالگر قدس را محکوم نمایند.

در پایان مراسم نیز قطعنامه حمایت از فلسطین قرائت شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1544500

مهمترین اخبار ایران و جهان: