نیوز سیتی!
24 مهر 1402 - 18:35

122 نفر از حاملان کتاب وحی در نیروی دریایی سپاه باهم به رقابت پرداختند

چهل دومین دوره از مسابقات قرآن کریم نیروی دریایی سپاه با شرکت 122 نفر از کارکنان رسمی و وظیفه درچهار رشته حفظ ،قرائت ، مفاهیم و اذان به مدت سه روز در شهر شیراز به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مرحله نیمه نهایی چهل دومین دوره از مسابقات قرآن کریم ندسا به میزبانی مرکز آموزشی درمانی شهید پشاپو فرماندهی بهداری ندسا در شهر شیراز با شرکت 122 نفر از منتخبین قرآنی رده های ندسا (96 نفر پایور و 26 نفر وظیفه) برگزار گردید.

در افتتاحیه این دوره از مسابقات حضرت آیت الله دژگام امام جمعه شهرشیراز و نماینده ولی فقیه در استان فارس ضمن خوش آمد گویی به حاملان و حافظان قرآن کریم،  قرآن و عمل به قرآن را راه سعادت بشری خواندند و اظهار داشتند: قرآن شفا است، سلامت روح و روان  برگرفته شده از عمل به قرآن است . ایشان همچنین بیان داشتند : خوشا به سعادت شما و همه کسانی که همنشین قرآن هستید و به واسطه این همنشینی می توانید راهنمایی افراد دیگر در جامعه باشید . 

 آیت الله دژکام ضمن اشاره به اهمیت برگزاری مسابقات قرآنی افزود: وجود مقدس حضرت احمد بن موسی(علیه السلام) که چلچراغ این دیار می باشد خود از کاتبان قرآن بوده اند و شهر شیراز و سرزمین فارس در مباحث قرآنی همیشه زبانرد بوده است. مسلما با برگزاری مسابقات قرآنی نیروی دریایی سپاه در اینجا تناسب دارد.

چهل دومین دوره از مسابقات قرآن ندسا در حالی برگزار شد که منتخبین در مسابقات سراسری قرآن سپاه شرکت خواهند کرد. این دوره از مسابقات به مدت سه روز در شیراز برگزار گردید و در مراسم اختتامیه که با حضور دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری فرمانده ، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحمید رئیسی مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی دریایی سپاه ، دکتر حسین جعفری فرمانده بهداری و جمعی از مسئولین و کارکنان ندسا برگزار شد، دریادار پاسدار تنگسیری ضمن قدردانی از همه شرکت کنندگان در مسابقات قرآن ندسا اظهار داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برمبنای عمل به قرآن قدم بر می دارد قرآنی که چراغ راه و هدایت بشریت است.

دریادار پاسدار تنگسیری با اشاره بر اینکه قرآن و عمل به قرآن راهنمای بشریت است گفت : قرآن این کتاب آسمانی راه رسیدن به اهداف والای انسانیت و رمز سعادتمندیست و درواقع همواره باید در یک دست ما قرآن و در دست دیگر ما سلاح باشد.

دریادار تنگسیری توسل و مدد از قرآن را عامل اصلی پیروزی در دفاع مقدس خواندند و  بیان داشت : امروز نیز در جبهه مقاومت و تمامی نبردها با مدد از قرآن به موفقیت های بزرگی دست یافته اند .

ایشان همچنین  راز موفقیت و اقتدار رزمندگان نیروی دریایی سپاه را توجه ، توسل ، تامل و عمل به قرآن دانسته و گفت : امید دارم که ان شاء الله در آینده ای نزدیک در تمام بلاد اسلام شاهد این باشیم که قرآن معجور واقع نشود و سرلوح زندگی همگان شود .

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین رئیسی مسئول نمایندگی ولی فقیه در ندسا با اشاره به جایگاه قرآن در روح و روان همه بشریت اظهار داشت: خداوند هدایتگر می باشد به وسیله کتاب مقدس قرآن که کتابی اقوم است یعنی قوانین الهی در این کتاب مقدس استوار و محکم برای راهنمای بشر نوشته شده است .

حجت الاسلام والمسلیمن رئیسی قرآن را راه رسیدن به سعادت اخروی و به معراج دانستند و به استوره مقاومت و ایثار ، شهید والامقام حاج قاسم سلیمانی اشاره کرده و اظهار داشت: کسی که در مقابل همه کفر و ظلم جانانه ایستاد و مقاومت کرد یعنی شهید سلیمانی همواره با سرلوح قراردادن مفاهیم قرآن و عمل به قرآن توانست قهرمانانه در مقابل دشمن ایستادگی و موفق شود.

در پایان حجت الاسلام والمسلیمن رئیسی مسئول نمایندگی ولی فقیه در ندسا از همه چهره های قرآنی که با همت و درایت خود همواره در تلاوت و عمل به قرآن تلاش می کنند تقدیر نمود.

پایان پیام/خ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1540188

مهمترین اخبار ایران و جهان: