نیوز سیتی!
30 مهر 1402 - 17:02

انتقاد شهردار اهواز از افزایش نظارت شورا بر عملکردش

شهردار اهواز گفته است در صورت کاهش اختیارات، بیشتر پروژه‌ها برای تصمیم‌گیری به شورا واگذار می‌شود که ممکن است زمان اجرا را طولانی‌تر سازد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، طرح "احیای اختیارات شورای شهر" با هدف افزایش نظارت شورا بر عملکرد شهردار و ارائه شفافیت، چند روز پیش در صحن شورا به تصویب رسید.

اما شهردار کلانشهر اهواز، به این طرح واکنش نشان داده و اظهار کرده است که در صورت کاهش اختیارات، بیشتر پروژه‌ها برای تصمیم‌گیری به شورا واگذار می‌شود که ممکن است زمان اجرا را طولانی‌تر سازد.

این اظهارات امینی در حالی مطرح می‌شود که شهرداری باید با توجه به منابع موجود و وظایفی که به آن واگذار شده، برنامه‌های مناسبی را برای اجرای پروژه‌ها طراحی کند. اختیارات بیشتر به تنهایی نمی‌توانند مشکلات اجرایی را حل کنند. آیا در دو سال گذشته با داشتن اختیارات فراوان، شهردار توانسته است مشکلات شهری اهواز را کاهش دهد؟

درباره شفافیت در شهرداری، شهردار اهواز ادعا کرده است که در زمینه حقوق و دستمزد پرسنل، ورود و خروج نیروها، و جریان مالی شهرداری، شفافیت وجود دارد.

آیا این سطح از شفافیت کافی است آیا اطلاعات کامل و جامعی درباره هزینه‌ها، بودجه و عملکرد شهرداری در اختیار  رسانه ها و عموم مردم قرار می‌گیرد؟ تا به امروز که این اتفاق نیفتاده است.

به گزارش فارس، در ماه‌های گذشته منتقدان اهوازی و رسانه‌هایی که خواستار شفافیت مالی در معاملات شده بودند، در فضای مجازی از سوی تعدادی پیمانکار و برخی افراد ناشناس هدف تخریب قرار گرفتند.

اما مطالبه منتقدان واضح است و آنها می‌گویند: به منظور برچیدن زمینه‌های فساد، لزوم شفافیت در معاملات شهرداری اهواز هر روز بیشتر احساس می‌شود تا مشخصات پروژه‌ها و پیمانکارها مشخص شود و مردم بدانند چه تعداد معامله به صورت ترک تشریفات واگذار شده است.

طرح "احیای اختیارات شورای شهر" به منظور افزایش نظارت شورا بر عملکرد شهردار در حوزه‌های ترک تشریفات، مناقصه و مزایده‌ها ارائه شده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1546644

مهمترین اخبار ایران و جهان: