نیوز سیتی!
26 آذر 1401 - 14:09

مشکلات ریز و درشت تنها نماینده آذربایجان شرقی در لیگ برتر بسکتبال

تبریز- رئیس هیات بسکتبال آذربایجان شرقی مشکلات ریز و درشت تیم بسکتبال توفارقان آذرشهر به عنوان تنها تیم آذربایجان شرقی در لیگ برتر بسکتبال را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم توفارقان آذرشهر تنها نماینده آذربایجان شرقی و شمالغرب کشور در مسابقات لیگ برتر بسکتبال در هفته های اخیر دچار مشکلات مالی شده و پنجشنبه گذشته از رویارویی با تیم شهرداری گرگان امتنا کرد لذا باید راهکاری پیدا کرد تا این تیم بیش از این گریبان مشکلات نباشد.

سیامک گوهرخانی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه تیم توفارقان تنها نماینده استان و شمالغرب کشور در مسابقات لیگ برتر بسکتبال می باشد، افزود: تیم توفارقان پس از راهیابی به لیگ برتر و ادامه مسابقات کم کم با مشکلات مالی روبرو شد و در هفته های اخیر این مشکلات به اوج خود رسید و علی رغم پیگیری برای حضور در هفته سوم دور برگشت مقابل تیم شهرداری گرگان با اداره کل ورزش و مسئولین استانی راه به جایی نبرد.

رییس هیات بسکتبال آذربایجان شرقی عنوان داشت: چهارشنبه هفته گذشته منتظر بودیم تا از سوی باشگاه خبر خوشی داده شود که متاسفانه این اتفاق نیافتاد و در مسابقه با نماینده گرگان به میدان نرفت.

گوهرخانی با اشاره به اینکه امکان فرستادن تیم با اتوبوس به مسابقه بوده ولی مشکل باید اساسی حل شود، یادآور شد: طبق قانون هیات های ورزشی و اداره کل ورزش و جوانان استان ها نمی توانند به باشگاه های ورزشی در امر مالی کمک کنند ولی با مساعدت حبیب ستوده نژاد مدیرکل اداره ورزش استان سالن پورشریفی تبریز رایگان در اختیار تیم توفارقان آذرشهر برای تمرینات و مسابقات این تیم گذاشته می شود.

وی با بیان اینکه امیدواریم با حمایت استاندار محبوب و نمایندگان ورزش دوست استان گشایشی در حل مشکلات باشگاه توفارقان ایجاد شود، اذعان داشت: در کنار این مسایل با باشاه مس سونگون ورزقان هم صحبت هایی شده است که در صورت موافقت باشگاه فوق تیم توفارقان به ادامه مسابقات در لیگ برتر برنامه ریزی کند حتی این حضور ساید با تغییر نام باشگاه همراه شود.

گوهرخانی اظهار کرد: همانطور که می دانید در هفته های گذشته کاراداغ سرمربی ترک تبار این تیم بدلیل کسب نتایح ضعیف از این تیم جدا شده و هدایت تیم توفارقان به کمک ایشان ناشر رضایی سپرده شده است.

نتایج هفته ی سوم دور برگشت لیگ برتر بسکتبال کشور با ادامه ی صدرنشینی شهرداری گرگان به ترتیب ذیل بدست آمد؛

صنعت مس رفسنجان ۶۰ _ صنعت مس کرمان ۶۸

کاله مازندران ۸۰ _آویژه صنعت پارسا مشهد ۶۴

شهرداری گرگان ۲۰ _ توفارقان آذرشهر صفر (توفارقان آذر شهر حاضر نشد)

پالایش نفت آبادان ۷۰ _نبوغ اراک ۶۳

رعد پدافند هوایی ۶۱ _صنایع هرمزگان ۷۰

ذوب آهن اصفهان ۸۷_ مهرام تهران ۶۷

منبع: مهر
شناسه خبر: 915638

مهمترین اخبار ایران و جهان: