نیوز سیتی!
02 دی 1401 - 14:35

جزئیات انفجار انبار ذخیره سازی گاز در مغرب

منابع محلی جزئیات آتش سوزی و انفجار در یک مخزن ذخیره گاز و در پی آن آتش سوزی در انبار متعلق به شرکت «آفریقا گاز» را تشریح کردند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های مغرب از وقوع یک انفجار شدید در شهر «محمدیه» واقع در شمال این کشور خبر دادند.

این شهر در فاصله 25 کیلومتری الدار البیضاء قرار دارد.

بر اساس این گزارش، این انفجار در یک مخزن ذخیره گاز و در پی آتش سوزی در انبار متعلق به شرکت «آفریقا گاز» روی داده است.

بر اساس این گزارش، دلایل وقوع آتش سوزی مشخص نیست.

خبرگزاری رسمی مغرب نیز گزارش داد، تیم‌های اطفای حریق به مکان حادثه اعزام شدند و در پی آتش سوزی در یک انبار، پنج تانکر حامل سوخت دچار حریق شده و از بین رفته است.

العربی الجدید گزارش داد: بر اثر انفجار قوی در شهر المحمدیه در مغرب، یکی از مخازن گاز در نزدیکی بندی که مهمترین گذرگاه مواد سوختی در این کشور واقع در این کشور شمال آفریقا محسوب می شود، دچار آتش سوزی شد.

«الحسین الیمانی» فرمانداری شهر محمدیه اعلام کرد که پنجشنبه شب آتش سوزی در یک انبار در این شهر رخ داد که تلفات جانی نداشته است.

وی افزود: مخازن دیگری در نزدیکی مخزنی که در آن آتش سوزی رخ داده است، هم وجود دارد که مالکیت آن به شرکت توزیع سوخت تعلق دارد که مغرب 94 درصد از نیاز خود را از آنها وارد می‌کند.

الیمانی تاکید کرد: انفجار در یکی مخازن گاز واقع در منطقه «الشلالات» در شهر محمدیه رخ داد و دود این شهر را فرا گرفت.

شهر محمدیه منطقه مهمی برای تامین گاز مراکش به ویژه از طریق بندر آن است که از سال‌ها قبل برای واردات وذخیره سازی سوخت آماده شده است.

این آتش سوزی و انفجارهای آن موجی از وحشت در میان ساکنان مناطق نزدیک به انبار ذخیره گاز و بندر شهر، ایجاد کرد. این انفجار سبب شد که نیروهای امنیتی به حال آماده باش درآیند و برخی خیابانهای منتهی به محل انفجار را بستند.

مقامات محلی رستوران‌ها و برخی هتل‌ها  و منازل نزدیک را تخلیه کردند وکشتی‌های پهلو گرفته در نزدیک بندر از منطقه دور شدند.

منابع محلی به قطع برق منطقه هم اشاره کردند.

این منابع شدت انفجاری که منطقه را لرزاند به سبب انفجاری دانستند که در یکی از مخزن‌ها رخ داد و موجب انفجار در واحدی دیگر شد.

منابع محلی اعلام کردند که این آتش سوزی مهار شده و تلفاتی به دنبال نداشته و فقط خساراتی به بار آورده است.

تحقیقات درباره این حادثه آغاز شده است.

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 928382

مهمترین اخبار ایران و جهان: