نیوز سیتی!
01 دی 1401 - 15:06

«آخرین نماز در حلب» به چاپ سیزدهم رسید

کتاب «آخرین نماز در حلب» خاطرات شهید مدافع حرم عباس دانشگر نوشته مؤمن دانشگر به چاپ سیزدهم رسید.

به گزارش خبرنگار فرهنگی تسنیم، کتاب آخرین نماز در حلب نوشته مؤمن دانشگر، زندگی‌نامه و خاطرات جوان مؤمن انقلابی، مدافع حرم پاسدار شهید عباس دانشگر است. چند صباحی از شهادت جوان مؤمن انقلابی، مدافع حرم، پاسدار شهید عباس دانشگر نگذشته بود که دوستانش وصیّت‌نامه، دل‌نوشته‌ها، نامه‌ها، و دستورالعمل عبادی و ورزشی او را در فضای مجازی منتشر کردند. هم‌زمان سردار حمید اباذری، جانشین فرماندهی دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام‌حسین (ع) نیز به‌خاطر ویژگی‌های بارز این شهیدِ دهه‌هفتادی، او را به‌عنوان نمونه یک جوان مؤمن انقلابی معرفی کرد.

این توصیف باعث شد تا پدر این شهید یعنی مؤمن دانشگر به جمع‌آوری این کتاب بپردازد. عباس دانشگر متولد اردیبهشت ماه سال 1372 از شهرستان سمنان است. حضور او در پایگاه و بسیج باعث شد که رفتار و گفتارش با اخلاق اسلامی آراسته شود. رابطه‌ای صمیمی و عاطفی با دوستانش پیدا می‌کرد. در سال 1390 در کنکور سراسری شرکت کرد و با رتبهٔ عالی در دانشگاه سمنان و در رشتهٔ مهندسی کامپیوتر (نرم افزار) قبول شد؛ اما به‌خاطر دوراندیشی و البته علاقه‌ای که به سپاه پاسداران داشت، در آزمون دانشگاه امام‌حسین (ع) هم شرکت کرد و قبول شد. 5 مهرماه 1390 وارد دانشگاه امام‌حسین (ع) شد و پس از گذشت یک سال دورهٔ آموزش عمومی افسری را پشت‌سر گذاشت. 2 اردیبهشت 1395 به جبههٔ مقاومت در سوریه پیوست و سرانجام در 20 خرداد در روستای هویز حومهٔ جنوبی شهر حلب سوریه با موشک تاو آمریکایی به شهادت رسید.

در قسمتی از کتاب می‌خوانیم:
بعد از دو هفته از شهادتش، ساکش به دستمان رسید وسایل داخل ساک را یک‌به‌یک دیدم و ساک را کنار اتاق گذاشتم. در نیمه‌های شب ناگاه صدای اذان را شنیدم و از خواب پریدم. ساعت را نگاه کردم. دیدم نیم ساعت به اذان شرعی مانده؛ هیجان تمام وجودم را گرفته بود؛ دویدم در حیاط خانه که ببینم صدای اذان از مناره مسجد است یا نه! متوجه شدم صدای اذان از داخل خانه است؛ وقتی خوب دقیق شدم، دیدم اذان از ساک کنار اتاق است. سراسیمه به‌سمتش رفتم و گوشی تلفن عباس در ساک بود. برداشتم و نگاهم به آن خیره شد... روی صفحه نوشته بود: «اذان به وقت حلب»
یک سالی از شهادت عباس می‌گذرد هنوز در خانهٔ ما صدای اذان در سه نوبت به افق حلب پخش می‌شود. یک بار بار دست بردم که حذفش کنم، دلم نیامد. با خود گفتم بگذار هر روز ندای الله‌اکبر در خانه طنین‌انداز شود تا مرحمی بر دل باشد.

انتشارات شهید کاظمی چاپ سیزدهم کتاب «آخرین نماز در حلب» را با قیمت 45 هزار تومان منتشر کرده است. علاقه مندان برای تهیه کتاب به zaya.io/y1lpd مراجعه کنند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 926782

مهمترین اخبار ایران و جهان: