نیوز سیتی!
15 اسفند 1401 - 16:23

ازدواج ۳۸۵ زوج دانشجو در استان مرکزی

اراک- دبیر ستاد ازدواج دانشگاهیان استان مرکزی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۸۵ زوج دانشجو در استان ازدواج کرده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی سعیدی ظهر دوشنبه در حاشیه همایش نخستین طرح ملی ایران جوان در دانشگاه اراک اظهار داشت: موضوع جوانی جمعیت مسئله راهبردی قشر دانشگاهی است و با توجه به ابلاغ سند تسهیل و ترویج ازدواج دانشگاهیان در شهریور ۱۴۰۱ برنامه‌های متنوعی در دانشگاه‌ها در این خصوص در حال اجراست.

دبیر ستاد ازدواج دانشگاهیان استان مرکزی افزود: طرح‌های ازدواج دانشجویی تحت عنوان همسفر تا بهشت و فرزندآوری دانشجویان تحت عنوان "دردانه" از دیگر برنامه‌ها در این راستا است.

سعیدی اضافه کرد: از ابتدای سال تاکنون ۳۸۵ زوج دانشجو ازدواج کرده‌اند. این زوج‌ها به مشهد مقدس اعزام شده‌اند، همچنین ۱۲۰ زوج دانشجو صاحب فرزند شده‌اند.

وی بیان کرد: آئین تکریم زوج‌هایی که صاحب فرزند شده‌اند امروز در دانشگاه اراک برگزار و هدایایی نیز اهدا شد البته در راستای پرداخت تسهیلات به این دانشجویان نیز با بانک‌های عامل مکاتباتی شده است.

دبیر ستاد ازدواج دانشگاهیان استان مرکزی افزود: طبق پیش بینی صورت گرفته ۱۵۰ میلیون ریال تسهیلات برای هر زوج و افتتاح حساب پس انداز برای فرزند آنها به مبلغ ۲ میلیون ریال و کارت هدیه ۱۰ میلیون ریالی برای مادر خانواده تهیه و تقدیم می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1077082

مهمترین اخبار ایران و جهان: