نیوز سیتی!
05 دی 1402 - 15:54

اتهام زنی‌های بی پایان آمریکا

آمریکا در ادامه طرح ادعاهای بی‌اساس علیه ایران، این بار حمله پهپادی به کشتی تجاری در سواحل هند را به جمهوری اسلامی ایران منتسب کرد، ادعایی که از سوی ناصر کنعانی مردود و بی‌ارزش خوانده شد.

گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس؛ «اتهام‌زنی آمریکا بی‌پایان است» این را سخنگوی وزارت امور خارجه ناصر کنعانی روز دوشنبه در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری فارس و در واکنش به ادعای وزارت دفاع آمریکا که ایران را دخیل در حمله پهپادی به کشتی تجاری در سواحل هند خوانده، بیان کرد.

این دیپلمات ارشد ایرانی دولت آمریکا را به دلیل حمایت‌های بیشمار از رژیم صهیونیستی در جنگ کنونی در غزه که بیش از ۲۰ هزار شهید به همراه داشته بزرگ‌ترین متهم خواند و این دولت را در جایگاهی ندانست که به دیگر طرف‌ها در منطقه و خارج از آن اتهام وارد کند. ادعاهایی که از نظر ناصر کنعانی در راستای انحراف افکار عمومی و سرپوش گذاشتن بر جنایات رژیم اسرائیل مطرح می‌شود. 

در ادامه هدف قرار گرفتن کشتی‌های تجاری رژیم صهیونیستی در دریای سرخ که همزمان با حملات این رژیم به غزه انجام شد و یمنی‌ها مسؤولیت آن را بر عهده گرفتند، این بار این کشتی تجاری که عنوان شده مرتبط با رژیم اسرائیل است، هدف قرار گرفت.

شنبه دوم دی ماه مرکز تجارت دریایی انگلیس اعلام کرد که یک پهپاد در ۲۰۰ مایل دریایی منطقه وراوال هند به یک کشتی اصابت کرده و باعث آتش‌سوزی در آن شده است. یک روز بعد پنتاگون از هدف قرار گرفتن یک کشتی تجاری مرتبط با اسرائیل با یک «پهپاد تهاجمی که از ایران پرتاب شده» خبر داد. آنگونه که وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد در این حمله هیچ یک از خدمه یا سرنشینان کشتی مجروح نشدند و آتش‌سوزی حاصل از این حمله نیز مهار شد.

 این کشتی تجاری که با پرچم لیبریا در حال حرکت است، متعلق به شرکتی ژاپنی است که از سوی شرکتی هلندی مورد استفاده قرار می‌گیرد و روزنامه «وال استریت ژورنال» هم اعلام کرده که این شرکت هلندی با یک تاجر بزرگ اسرائیلی مرتبط است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1616782

مهمترین اخبار ایران و جهان: