نیوز سیتی!
19 شهریور 1402 - 01:39

جزئیات صادرات و واردات لرستان

خرم‌آباد - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با اشاره به جزئیات صادرات و واردات کالا در این استان، از برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی لرستان در عراق و بلاروس خبر داد.

بهمن جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به صادرات کالاهای غیرنفتی لرستان طی سال گذشته، اظهار داشت: صادرات استان در این مدت ۲۹۴ میلیون دلار بوده است.

صادرات ۹۰ قلم کالا از لرستان به ۲۹ بازار هدف

وی عنوان کرد: این عدد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن که ۳۹۲ میلیون دلار بود، به لحاظ وزنی و ارزشی کاهش را شاهد بودیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با بیان اینکه بخش عمده‌ای صادرات کالاهای غیرنفتی استان مربوط به پتروشیمی لرستان است، افزود: باتوجه‌به محدودیت‌هایی که در حوزه حامل‌های انرژی در بخش برق، شاهد کاهش ظرفیت‌ها تولید در پتروشیمی بودیم.

جعفری، ادامه داد: این امر منجر به کاهش میزان صادرات در استان شد.

وی با بیان اینکه همچنین در سال ۱۴۰۰، پنج میلیون دلار واردات کالا به استان داشته‌ایم، افزود: این عدد در سال ۱۴۰۱، ۱۳ میلیون دلار بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان، بیان داشت: عمده واردات کالا به استان نیز در حوزه ماشین‌آلات و تجهیزات بوده است.

جعفری تأکید کرد: عمده صادرات کالا از لرستان بعد از پتروشیمی، صنایع معدنی و سپس دارو است.

وی گفت: ۹۰ قلم کالا از استان لرستان به ۲۹ بازار هدف صادر می‌شود.

صدور مجوز برای پایانه صادراتی محصولات کشاورزی تا پایان شهریور

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان در ادامه با اشاره به برنامه‌ریزی برای توسعه صادرات از استان لرستان، بیان داشت: در این راستا پیگیری برای ایجاد دفاتر در بازارهای هدف در دستور کار قرار گرفته است.

جعفری با اشاره به اینکه این دفاتر در روسیه و ترکیه شکل‌گرفته است، عنوان کرد: پیگیری برای ایجاد پایانه صادراتی محصولات کشاورزی نیز از دیگر برنامه‌های در دستور کار توسط دولت سیزدهم در لرستان است.

وی افزود: اقدامات لازم در استان دراین‌رابطه انجام‌گرفته و تا پایان شهریورماه توسط سازمان توسعه تجارت مجوز این پایانه صادراتی محصولات کشاورزی صادر خواهد شد.

برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی لرستان در عراق و بلاروس

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان در ادامه با اشاره به راه‌اندازی حمل‌ونقل هوایی «کارگو» در استان، بیان داشت: همچنین برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی لرستان یکی دیگر از اقدامات صورت‌گرفته در راستای توسعه صادرات در استان بوده است.

جعفری، تصریح کرد: همچنین برنامه‌ریزی لازم برای برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی لرستان در عراق و بلاروس تا پایان سال صورت‌گرفته است.

وی، تصریح کرد: همچنین در راستای حمایت تجار و تولیدکنندگان استان، بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از سوی بانک توسعه صادرات پرداخت شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1492138

مهمترین اخبار ایران و جهان: