نیوز سیتی!
08 مهر 1402 - 22:01

توسعه صادرات خراسان‌شمالی نیازمند حرکت جهادی همه دستگاه‌هاست

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان‌شمالی گفت: برای ایجاد حرکت جهادی در توسعه صادرات، باید تمام مدیران دستگاه‌ها پای کار باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، عصر امروز ناصر فخر موحدی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان‌شمالی در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان اظهارکرد: برای ایجاد حرکت جهادی در توسعه صادرات، باید تمام مدیران دستگاه‌ها پای کار باشند.

وی با تاکید بر پیگیری راهکارهای افزایش صادرات در استان گفت: افزایش صادرات در استان توسعه و رشد تولید و همچنین منفعت برای صادرکننده و تولید کننده را به دنبال خواهد داشت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان‌شمالی بر ریشه‌یابی و پیگیری افزایش صادرات در نیمه دوم امسال تاکید کرد و افزود: به این منظور تمام مدیران دستگاه‌ها با مشارکت و همراهی به صورت جدی ورود پیدا کنند و استانداری نیز آمادگی هر نوع همراهی و مساعدت را برای رسیدن به هدف دارد.

وی با بیان اینکه حدود ۳۰ درصد از تولیدات استان در بخش کشاورزی است، تاکید کرد: برنامه‌ریزی و هدفگذاری درست به منظور افزایش صادرات این بخش بسیار حائز اهمیت است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان‌شمالی گفت: بررسی و افزایش مقاصد صادراتی جدید نیز باید مورد توجه باشد.

فخر موحدی همچنین بر تشکیل کمیته پایش به منظور حمایت و گفتگو با تجار و پیگیری رفع مشکلات آنها و رفع موانع برای افزایش صادرات تاکید کرد.

وی اظهارداشت: در زمینه توسعه صادرات استان جهش ایجاد خواهد شد، به شرطی که همه مدیران به صورت جدی ورود پیدا کنند و با حرکت جهادی موانع موجود مرتفع شود.

این مقام مسئول گفت: حضور قوی تجار و بازرگانان در نمایشگاه‌ها و برگزاری نمایشگاه‌های بین المللی به عنوان پیشانی صادرات استان نیز دارای اهمیت بسیار است.

پایان پیام/س

منبع: فارس
شناسه خبر: 1520838

مهمترین اخبار ایران و جهان: