نیوز سیتی!
07 شهریور 1402 - 21:30

بارش های رگباری، دوباره در راه خراسان رضوی

هواشناسی خراسان رضوی با صدور اطلاعیه ای درباره وقوع بارش های رگباری پراکنده در نوار شمالی استان، هشدار سطح زرد صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، هواشناسی خراسان رضوی در اطلاعیه ای درباره احتمال بارش های رگباری در نوار شمالی این استان و افزایش شدت وزش باد در بعضی مناطق هشدار داد.

در اطلاعیه هواشناسی خراسان رضوی آمده است: 

طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل های هواشناسی؛ استان خراسان رضوی از فردا ۸ شهریورماه، تحت تأثیر جریانات ناپایدار جوی قرار خواهد گرفت که با توجه به تغییرات گرادیان فشار هوا ضمن افزایش ابرناکی و وقوع بارشهای رگباری پراکنده در نوار شمالی استان باعث افزایش شدت وزش باد در غالب نقاط استان خواهد شد.

در اطلاعیه هواشناسی وزش باد همراه با گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و درنواحی بادخیز استان با احتمال بروز خسارت برای روزهای آینده در برخی مناطق خراسان رضوی پیش‌بینی می شود.

بر اساس مدل های هواشناسی، وزش باد در نیمه شرقی و جنوبی استان شدید تا بسیار شدید پیش‌بینی می‌گردد و این سازمان توصیه کرده است طی این مدت  از صعود به ارتفاعات و عملیات کوهنوردی، تردد و فعالیت‌های طولانی مدت خارج از منزل بویژه سالمندان و افراد دارای بیماریهای قلبی و تنفسی و  تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری شود.

پایان پیام/

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1475982

مهمترین اخبار ایران و جهان: