نیوز سیتی!
07 شهریور 1402 - 10:48

رشد ۴۰ درصدی آثار جشنواره علامه حلی استان تهران نسبت به سال گذشته

معاون پژوهش مرکز مدیریت حوزه علمیه تهران از رشد ۴۰ درصدی آثار جشنواره علامه حلی استان تهران نسبت به سال گذشته خبرداد.

حجت الاسلام امیرعباس اکبری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برنامه های سیزدهمین دوره جشنواره علامه حلی استان تهران، گفت: فعلا برنامه ای برای رشد دادن میزان بارگذاری مقالات در این دوره نداریم چون فرصت بارگذاری تمام شده و الان نوبت ارزیابی مقالات است، البته با ایجاد میز پژوهش در اوایل امسال و دعوت معاونین پژوهش بصورت فردی، و تاکید در باره زمینه سازی برای رشد بیشتر آثار در جشنواره داشتیم که تقریبا ۴۰درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است، امیدوارم که چنین برنامه‌هایی تاثیر گذار بوده و رشد کمی و کیفی بیشتری داشته باشد.

وی درباره اینکه چه طرحی آینده برای رشد و توسعه‌ جشنواره دارید افزود: طرح‌های متعدی پیش بینی شده است که ان شاءالله بتوانیم پیاده کنیم.

معاون پژوهش مرکز مدیریت حوزه علمیه تهران در خصوص زمان شروع تبلیغات و اخذ مقالات و پایان بارگذاری آن اعلام کرد: با توجه به رایزنی که با معاون پژوهش، دبیر جشنواره علامه حلی و دبیر اجرایی جشنواره داشته‌ایم بنا شده در آینده این زمان به دلایلی که عنوان می شود تغییر اساسی داشته باشد.

الف) در این زمان فعلی برنامه اخذ یا بارگذاری آثار در تابستان است، بسیاری از مدارس تعطیل هستند و طلاب بخاطر تعطیلات تابستانی معمولا در دسترس متولیان امر نیستند و لذا کار اخذ آثار ناقص انجام می شود.

ب) معمولا در این فصل و زمان برخی مدیران یا معاونین مدارس جابجایی و عزل و نصب دارند و خود این امر ضربه به برنامه می زند، چون تا معرفی مدیر و معاون بعدی، کار روی زمین می ماند.

د) بخاطر کنار هم نبودن طلاب در یک چنین زمانی انگیزه برای رقابت نیست وقتی کنار هم باشند گفتگوهای درون مدرسه، انگیزه برای نوشتن و شرکت در جشنواره را بیشتر می کند.

۲. ثانیا برای رشد جشنواره علامه حلی، مقدمات زیادی را باید برای توانمند سازی، نوشتن مقالات و ارائه آثار، ایجاد کنیم، مثل:

الف) تربیت استاد جهت تدریس مهارت‌های پژوهش در حوزه‌ها

ب) ایجاد و تالیف کتب درسی مهارت‌های پژوهش برای پایه‌های تحصیلی طلاب.

ج) ایجاد انگیزه برای نوشتن، (بعد از آموزش مهارت‌های پژوهش) با اردوهای علمی پژوهشی و نشستهای علمی انتقادی و کرسی های آزاد اندیشی، درست کنیم.

د) ایجاد مجله داخلی برای هر مدرسه، جهت مشق پژوهشی.

ه) ایجاد جشنواره های مدرسه ای طلاب، وقتی طلاب ببینند که کار آنها در مجله یا جشنواره دیده میشود بنوعی انگیزه پیدا می کنند تا برای آن مجله و یا جشنواره دست به قلم بشوند.

و) تدریس پژوهش محور، و درخواست تکلیف مکتوب، بعنوان تقریر و تلخیص و شرح و تبین مطالب درسی.

ز) ایجاد کانون های علمی در مدارس، و شرکت دادن طلاب به گروه‌های کانون‌های علمی براساس علاقمندی آنان.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1474638

مهمترین اخبار ایران و جهان: