نیوز سیتی!
11 شهریور 1402 - 08:09

برگزاری«محفل ادبی» در مرز خسروی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: یکی از مزیت‌های مرز خسروی باید ارائه خدمات و برنامه‌های فرهنگی باشد.

علی صفدری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه در خصوص موکب فرهنگ و هنر در مرز خسروی، اظهار کرد: یک اقدام فرهنگی مشترک از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان و اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزی هست.

وی افزود: این موکب باهدف افزایی دستگاه‌های فرهنگی و به‌منظور ترویج برنامه‌های فرهنگی در مرز خسروی در ایام اربعین حسینی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه عنوان کرد: ما اگر بخواهیم مزیت مرز خسروی را معرفی کنیم، علاوه بر امکانات زیرساختی مانند بعد مکانی و جاده مناسب و تردد آسان، یکی از مزیت‌های این مرز باید ارائه خدمات و برنامه‌های فرهنگی باشد که در این ایام اربعین حسینی به همت این مجموعه‌ها یک سری برنامه‌ در این خصوص اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: یک بخش از برنامه‌ها در حوزه محافل انس با قرآن، آموزش قرآن، هیأت دانش‌آموزی، کوله نویسی، پرچم نویسی، نقاشی، دوخت البسه، قصه‌گویی و محافل ادبی بوده است.

صفدری در خصوص محافلی ادبی برگزار شده در مرز خسروی، تصریح کرد: ما پنج محفلی ادبی را برای مرز خسروی در نظر گرفته‌ایم، به همراه پنج محفل انس با قرآن که در محافل انس با قرآن، شعرای مطرح استان در مرز دعوت‌شده‌اند که علاوه بر اجرای برنامه در مرز، ضبط برنامه‌ها صورت می‌گیرد که در صداوسیما و دیگر رسانه‌ها ضریب مناسبی نیز خواهد بود.

وی گفت: در حوزه محافل ادبی، علیرضا قزوه و  مؤمنی شریف از بزرگان ادبیات فارسی کشور و ۱۰ شاعر نام‌آشنای استان دعوت‌شده‌اند.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1480682

مهمترین اخبار ایران و جهان: