نیوز سیتی!
20 شهریور 1402 - 20:10

کاهش ۲۰ درجه‌ای دما در گرم‌ترین شهر استان اردبیل

اردبیل- در واپسین روزهای تابستان دمای هوا در گرم‌ترین شهر استان اردبیل ۲۰ درجه کاهش پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، عصر دوشنبه با ورود سامانه بارشی و سرد به استان اردبیل، بعد از ماه‌ها چشم انتظاری و شرایط سخت خشکسالی بارش رحمت الهی مردم پارس‌آباد را خوشحال کرد.

اهالی پارس‌آباد با خاموش کردن کولر خود در آخرین ماه تابستان با هوای سرد و بارشی به استقبال پاییز رفتند تا فصل خزان را زودتر تجربه کنند.

با خنک شدن هوا در شهرهای مختلف استان و کاهش ۱۵ تا ۲۰ درجه‌ای هوا در شهرهای گرم این استان، انتظار می‌رود با تداوم فعالیت این سامانه بارشی تا عصر چهارشنبه بارش‌ها در مناطق مختلف استان به ویژه مناطق منتهی به شمال کشور ادامه پیدا کرده و زمینه خوشحالی کشاورزان و زارعین را فراهم کند.

شهرهای شمالی استان اردبیل که از مناطق زرخیز کشور محسوب می‌شود، به دلیل شرایط خشکسالی با کاهش تولیدات کشاورزی روبه‌رو بودند که پیش‌بینی می‌شود با بارش‌های پیش رو در فصل پاییز امسال شرایط متفاوتی در این مناطق رقم خورده و با برچیده شدن بساط خشکسالی وضعیت بارشی و کشت و زرع مناسبی در استان اردبیل رقم بخورد.

هوای سرد علاوه بر شهرهای شمالی استان، در مرکز و جنوب این استان نیز اهالی را به پوشیدن لباس گرم مجبور کرد تا در واپسین روزهای شهریورماه و آخرین فصل تابستان اردبیلی‌ها خود را برای پاییز برگ‌ریز هزار رنگ آماده کنند.

بر اساس اعلام هواشناسی سامانه بارشی و سرد تا عصر چهارشنبه در استان ادامه داشته و از روز پنجشنبه دمای هوای پایداری در مناطق مختلف استان اردبیل حاکم خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1495182

مهمترین اخبار ایران و جهان: