نیوز سیتی!
03 بهمن 1401 - 10:19

ضرورت اصلاح نگاه مردم در خصوص جمعیت با جهاد تبیین

اراک- عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: رشد جمعیت نیازمند فرهنگ سازی مطلوب بوده و این با تبیین امکان پذیر است.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اهمیت مسئله جمعیت اظهار داشت: متاسفانه در حوزه جمعیت کشور ما ۳۰ سال دیر اقدام کرده و امروز اگر تا ۱۰ سال آینده برای جمعیت اقدامات موثر و سریع انجام ندهیم ما با بحران کهنسالی و پیری در کشور مواجه خواهیم شد.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس با اشاره به اینکه جمعیت جوان جمعیتی است که خلاق، پویا، کارآفرین است و پنجره های نو را به سمت کشور باز می‌کند، گفت: همچنین می تواند در حوزه پژوهش که موتور حرکت در کشور است معجزه آفرین باشد.

وی افزود: این جمعیت جوان است که در حوزه تولید نقش آفرین جدی است و کشور را آماده پرواز به سمت قله های تعالی می کند و لذا باید در این حوزه شتابنده گام برداریم.

سلیمی تاکید کرد: جبران عقب ماندگی در حوزه جمعیت نیازمند عزم همه جانبه و غیرت های انقلابی همه مردم است و مردم در این حوزه نقش بسیار موثری دارند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه در یک مقطعی تبلیغات نامناسب در حوزه جمعیت انجام شد، افزود: در یک مقطعی اجازه ندادند خانواده ها فرزندآوری را به عنوان فرهنگ خوب از آن نام ببرند و این امروز باید با جهاد تبیین و تبلیغات صحیح جبران شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس ادامه داد: متاسفانه امروز بخش هایی از جامعه نسبت به فرزند آوری نگاه صحیحی ندارند و این نگاه ها باید اصلاح شود و رشد جمعیت نیازمند فرهنگ سازی مطلوب است و این با تبیین امکان پذیر است.

وی بیان کرد: نهادها و دستگاه های مختلفی باید در کنار دولت و مجلس برای جبران عقب ماندگی جمعیت تلاش کنند و مهمترین رکن این مسئله همراه کردن و پای کارآوردن مردم است.

سلیمی خاطر نشان کرد: متاسفانه ایران امروز یکی از کشورهای پیشرو در کهنسالی است که با سرعت به این سمت در حال حرکت است و رتبه های بالایی در این خصوص داریم و باید این جبران شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 992182

مهمترین اخبار ایران و جهان: