نیوز سیتی!
16 بهمن 1401 - 14:18

دستگیری افراد مرتبط با داعش در ترکیه به اتهام تلاش برای حمله به کنسولگری سوئد

نیروهای امنیتی ترکیه 15 فرد مرتبط با سازمان تروریستی داعش را که قصد انجام عملیات علیه کنسولگری سوئد و هلند در استانبول را داشتند، دستگیر کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دستگاه ۱۵ فرد مظنون به ارتباط با داعش و تلاش برای انجام عملیات‌های تروریستی در خاک ترکیه دستگیر شدند.

بنابر گزارش شامگاه شنبه خبرگزاری «آناتولی»، نیروهای امنیتی ترکیه در شهر استانبول عملیاتی را برای شناسایی فعالیت‌ گروه‌های داعشی و دستگیری آن‌ها آغاز کردند.

طبق این گزارش، این نیروها توانسته‌اند با همکاری سازمان اطلاعات ترکیه پانزده فرد مظنون به ارتباط با سازمان تروریستی داعش -شاخه خراسان- را که قصد انجام عملیات در کنسولگری سوئد و هلند و عبادتگاه‌های مسیحیان و یهودیان در استانبول داشتند، دستگیر کنند.

آناتولی اشاره کرد که تحقیقات ارتباط افراد دستگیرشده با سازمان تروریستی داعش و مناطق استقرار این گروه را تأیید می‌کند. پس از تحویل افراد مذکور به کاخ دادگستری ترکیه در استانبول، یک دادگاه‌ ترکیه‌ای دستور زندانی کردن این افراد را صادر کرد.

دستگیری این افراد درحالی صورت گرفته است که پیشتر برخی گروه‌های افراطی در سوئد در اقدامی هتاکانه، به قرآن کریم بی‌احترامی کردند. «اولا استرلینگ» سخنگوی پلیس سوئد اذعان کرده بود که این سازمان چراغ سبز اهانت به قرآن کریم مقابل سفارتخانه ترکیه در استکهلم را به یک گروه افراطی نشان داده است.

 «راسموس پالودان» رهبر اسلام‌ستیز حزب راست افراطی «استرام کورس» دانمارک از سوی پلیس سوئد مجوز دریافت کرد تا در جریان تظاهرات برنامه‌ریزی شده ۲۱ ژانویه (اول بهمن‌ ماه) مقابل سفارتخانه ترکیه در استکهلم، به قرآن کریم بی‌احترامی کند.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1020082

مهمترین اخبار ایران و جهان: