نیوز سیتی!
02 خرداد 1402 - 18:50

کنگره ۱۵۴ شهید بشرویه با حضور رئیس مجلس برگزار می‌شود

فرماندار بشرویه گفت: چهارم خرداد ماه با حضور قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی کنگره سرداران شهید و ۱۵۴ شهید بشرویه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حسن علیزاده، فرماندار بشرویه امروز به رسانه‌ها اعلام کرد: در راستای تداوم سیره اهل بیت به ویژه امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) با هدف پیوند نسل جوان با شهدا و همچنین تداوم آرمان‌های شهدا و امام شهدا در جامعه و تحقق جهاد تبیین که امری به امری واجب از سوی مقام معظم رهبری برای همه تبدیل شده کنگره سرداران و ۱۵۴ شهید بشرویه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه از یک سال گذشته بحث برگزاری کنگره سرداران و ۱۵۴ شهید بشرویه استارت خورد، تصریح کرد: در روز پنج شنبه ساعت ۹:۳۰ با حضور دکتر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی این کنگره برگزار می‌شود.

ایجاد فضای معنوی در بشرویه

فرماندار بشرویه با اشاره به اینکه در یک سالی که زمان شروع برنامه‌های کنگره گذشته تا به امروز، ابتدای امر بازه ۴ ماهه ای برای انجام کارهای فرهنگی و پیش نیازهای این کنگره پیش بینی شده بود اما این بازه طولانی شد و یک سال به طول انجامید، یادآور شد: یکی از برکاتی که امور فرهنگی و یادواره‌های مختلف تداوم یافت این بود که در طول یک سال در شهرستان بشرویه فضای معنوی خاصی حاکم بوده است.

علیزاده از برگزاری بیش از ۱۲۰ یادواره شهدا در این شهرستان در طی یک سال گذشته خبر داد و افزود: این یادواره‌ها در حوزه‌های مختلف یادواره شهدای شهر بشرویه، یادواره شهدای شهر و بخش ارسک، یادواره شهدای قشری شامل شهدای طلاب، کشاورزان و عشایر، کارمندان، روحانیون، ارتش و دانش آموزان برگزار شده که هر کدام از این یادواره‌ها در سطح یادواره‌های کنگره‌ای بود و میهمانان استانی و کشوری در این مراسم‌ها حضور داشتند.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از اقداماتی که در راستای برگزاری این کنگره انجام شده برگزاری نمایش میدانی آغازی بر پایان با موضوع ولایت مداری بوده که ۳۰۰ نفر در بارگذاری این نمایش به مدت سه روز همکاری داشتند.

پایان پیام/۳۶۳۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1234038

مهمترین اخبار ایران و جهان: