نیوز سیتی!
13 بهمن 1402 - 18:36

رییس جمهور: ارتقای سرمایه اجتماعی در گروی عمل به وعده ها است

رییس جمهور گفت: ارتقای سرمایه اجتماعی در گروی عمل به وعده ها و تبیین درست آن برای مردم است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهور امروز در نشست شورای اداری هرمزگان با قدردانی از تلاش های همه مسؤولان که برای تحقق مصوبات دور اول سفرها قدردانی کرد و گفت: کارهای قابل توجهی از جمله ساخت چند بندر، کارهای مختلفی در زمینه آب و برق و جاده و ... حاصل زحماتی است که وجود داشته و از خانواده هایی که صبورانه پای مردان و همسرانشان ایستادند تا این کارها در این دو سال صورت گیرد، تشکر می کنم.

وی توقع مردم از مسؤولان را تلاش مضاعف و حرکت تحولی و بسنده نکردن به وضع موجود برشمرد و با تصریح بر این که مهم ترین مسأله گره گشایی از مسائل مردم و رونق تولید و رشد اقتصادی است، عنوان داشت: زیرساخت این کار که همدلی میان دستگاههای اداری، امام جمعه، دادگستری، نمایندگان، دانشگاهها، مراکز علمی و پژوهشی، نیروهای مسلح و ... است، فراهم شده و بدون شک کاری با کشمکش پیش نمی رود.

رییس جمهور، خدمت برای گشایش در زندگی مردم را باعث امید دوستان و یأس دشمنان برشمرد و این مهم را پیام انقلاب اسلامی و امام و شهیدان عنوان کرد و اظهار داشت: انقلاب ما جلوه قدرت خدای متعال بود که در ذهن معمولی نمی گنجد که خون بر شمشیر پیروز شود اما محقق شد و اراده مردم بر سلطه گران غلبه کرد.

 

وی با تأکید بر این که قدرت الهی همیشه هست و ما در فلسطین نیز نمونه آن را شاهدیم، بیان کرد: قدرت ایمان مایه پیروزی ملت فلسطین است و این شاخصه، مبنای تحول و شکل دهنده همان ضرورتی تحولی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی از ما خواسته اند تا به سمت تبدیل وضعیت موجود به وضعیت مطلوب قدم برداریم.

 

 

آیت الله رییسی به جلسه شب گذشته درباره حل مسأئل بغرنج استان هرمزگان و بیان دقیق راهکار آن از بافت فرسوده هرمزگان تا پل خلیج فارس و ...گرفته تا رونق در زندگی مردم اشاره و گفت: نباید مسائل طول بکشد و طولانی شدن آن مایه گرفتاری مردم می شود و اگر این کارها را حل و رفع کنیم، امید ایجاد و سرمایه اجتماعی ارتقا می یابد.

رییس جمهور به اهمیت موضوع تبیین اشاره و بیان علل عدم انجام کارها را از جمله ابزارهای ارتقای سرمایه اجتماعی و نشاط اجتماعی عنوان کرد و گفت: باید در روش و شیوه کارهایمان تجدید نظر کنیم.

وی توجه به عدالت را در توزیع امکانات مورد تأکید کرد و تصریح کرد: 

 

 

 

پیش از سخنان رییس جمهور، مهدی دوستی استاندار هرمزگان گزارشی از اقدامات و فعالیت های صورت گرفته در استان هرمزگان طی 2.5 ساله اخیر در دولت سیزدهم ارائه کرد و امام جمعه بندرعباس نیز طی اظهاراتی پیرامون اهمیت توجه به فرهنگ دریاپایه و نیز تقویت اطلاع رسانی از اقدامات دولت به بیان برخی مشکلات و دردهای این استان که دولت می تواند با مصوباتی برای رفع آنها اقدام کند، پرداخت.

این خبر در حال تکمیل است...

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1658138

مهمترین اخبار ایران و جهان: