نیوز سیتی!
10 تیر 1402 - 01:00

اعلام حمایت اسموتریچ از جنایات شهرک‌نشینان در کرانه باختری

اسموتریچ روز جمعه از ارتش این رژیم خواسته برای تامین امنیت شهرک‌نشینان اشغالگر تلاش بیشتری انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی از حملات و جنایات شهرک‌نشینان اشغالگر یهودی علیه فلسطینیان در کرانه باختری اعلام حمایت کرد.

شبکه ۷ تلویزیون رژیم صهیونیستی بیان کرد که بزالل اسموتریچ روز جمعه از ارتش این رژیم خواسته برای تأمین امنیت شهرک‌نشینان اشغالگر تلاش بیشتری انجام دهد.

اسموتریچ همچنین رسماً از حملات اخیر شهرک‌نشینان صهیونیست به شهرها و روستاهای کرانه باختری اعلام حمایت کرده است.

او با تروریستی خواندن حملات شهرک‌نشینان در کرانه باختری و بازداشت آن‌ها به خاطر جنایات علیه فلسطینیان اعلام مخالفت کرده است.

این در حالی است که مسئولان ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شده بودند که با خشونت و تجاوزات شهرک‌نشینان در کرانه باختری مقابله کرده و چند نفر از آنان را هم بازداشت کرده‌اند.

پیشتر نیز، وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در پاسخ به موضع گیری بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی که گفته بود «چیزی به نام ملت فلسطین وجود ندارد» اعلام کرد که از دادگاه کیفری بین‌المللی خواهد خواست تا وی را بازداشت کند.

وزارت خارجه فلسطین در بیانیه خود افزود: اظهارات غیرمسئولانه و تحریک آمیز وزیر نژادپرست و تروریست را که ناشی از نفرت، تروریسم، کینه و ادعای برتری نژادی یهودیان بر سایر ملت‌های جهان به ویژه مردم فلسطین است را ملاحظه کردیم.

در این بیانیه آمده است: ما از دادگاه بین‌المللی کیفری می‌خواهیم که فوراً برای صدور حکم بازداشت علیه این تروریست نژادپرست که تمام قوانین را زیر پا گذاشته، اقدام کند.

وزارت خارجه فلسطین همچنین مخالفت خود را با «اجازه فرانسه به اسموتریچ برای انتشار بیانیه‌های فاشیستی در خاک خود» ابراز کرد.

این وزارتخانه افزود: ما از مقامات فرانسه می‌خواهیم اطمینان حاصل کنند که هر گونه فعالیتی که در قلمرو این کشور انجام می‌شود، قوانین مصوب را نقض نمی‌کند.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین ادامه داد: ما از مقامات فرانسه انتظار داریم هرگونه نسبتی با گفته‌های این تروریست نژادپرست را تکذیب کرده و خاک فرانسه تبدیل به پایگاهی برای دعوت به نژادپرستی، فاشیسم و تروریسم اسرائیلی نشود و تأکید کنند که اجازه تکرار چنین جنایاتی در خاک این کشور داده نخواهد شد.

این وزارتخانه همچنین از اتحادیه اروپا خواسته است تا برای جلوگیری از ورود اسموتریچ به خاک خود موضع یکسانی اتخاذ کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1320638

مهمترین اخبار ایران و جهان: