نیوز سیتی!
28 خرداد 1402 - 12:01

مشارکت بانوان از مؤلفه‌های توسعه پایدار جامعه است

بوشهر- فرماندار دیلم گفت: مشارکت بانوان یکی از مؤلفه‌های توسعه پایدار جامعه است و فراهم کردن محیط‌های مناسب اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی موجب می‌شود تا آنها نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسدی صبح یکشنبه در نشست کارگروه امور بانوان و خانواده شهرستان دیلم اظهار داشت: خانواده یکی از نهادهای مهم در جامعه است که در تربیت کودکان و نسل آینده نقش بسزایی دارد و اهمیت آن در مسائل فرهنگی بسیار مشهود است.

فرماندار شهرستان دیلم افزود: حضور مثبت و فعال زنان به عنوان قشری اثرگذار، لازمه حرکت در مسیر پیشرفت جامعه به شمار می‌رود.

وی گفت: مشارکت زنان یکی از مؤلفه‌های توسعه پایدار جامعه بوده و فراهم کردن محیط‌های مناسب اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی موجب می‌شود تا بانوان نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

نماینده عالی دولت در شهرستان با اشاره به حمایت دولت از زنان کارآفرین بیان داشت: دولت در این راستا تسهیلات مناسبی برای حمایت از اشتغال زنان در نظر گرفته است.

 مشارکت بانوان از مؤلفه‌های توسعه پایدار جامعه است

وی بر ایجاد بازارچه‌های خود اشتغالی در راستای توانمندسازی زنان تاکید و افزود: هر گاه سخن از عفاف و حجاب می‌آید بسیار تصورشان بر این است که این موضوع مخصوص بانوان است در حالی که عفاف و حجاب هم برای مردان و هم برای زنان است لذا مردان نیز باید در رعایت عفاف و حجاب نهایت دقت را داشته باشند.

اسدی بیان کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی و همایش‌ها با موضوع عفاف و حجاب به گسترش این فرهنگ بویژه در محیط‌های اداری نقش مهمی دارد.

فرماندار دیلم تاکید کرد: فرهنگ سازی، آموزش مهارت‌های زندگی سالم و نشاط اجتماعی از اولویت‌های کاری این کارگروه برای داشتن جامعه و خانواده سالم است.

 مشارکت بانوان از مؤلفه‌های توسعه پایدار جامعه است

در پایان این نشست از کارشناسان امور بانوان دستگاه‌های اجرایی شهرستان دیلم تجلیل و قدردانی به عمل آمد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1292338

مهمترین اخبار ایران و جهان: