نیوز سیتی!
20 تیر 1402 - 16:52

موعد اولین انتخابات پارلمانی امارات در دوره محمد بن زاید اعلام شد

منابع اماراتی اعلام کردند که دور پنجم انتخابات مجلس ملی این کشور در اکتبر آینده برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الخلیج آنلاین، امارات موعد انتخابات مجلس این کشور را مشخص کرد. طبق جدول زمانی که کمیته ملی انتخابات امارات، دور پنجم انتخابات مجلس ملی این کشور روز ۷ اکتبر پیش رو برگزار خواهد شد.

بر اساس این گزارش، آغاز ثبت نامزدی در این انتخابات نیز از ۱۵ آگوست پیش رو و به مدت ۴ روز خواهد بود. طبق این جدول زمانی، ۴ روز پیش از انتخابات، رأی گیری زودهنگام از راه دور انجام می شود و به رای دهنده اجازه داده می شود رای خود را از هر مکانی اعم از داخل یا خارج امارات از طریق اپلیکیشن های مخصوص ثبت کند.

این اولین انتخابات امارات است که در دوره ریاست محمد بن زاید برگزار می شود.

الخلیج آنلاین گزارش داد: بر اساس پورتال اصلی دولت امارات، مجلس ملی این کشور یک نهاد پارلمانی و نماینده مردم است که نقش مشورتی ایفا می کند. این شورا متشکل از ۴۰ عضو است و طبق ماده ۶۸ قانون اساسی امارات، ۸ کرسی آن برای امارت ابوظبی، ۸ کرسی برای دبی، ۶ کرسی برای شارجه، ۶ کرسی برای راس الخیمه و برای امارت های عجمان، ام القیوین و الفجیره نیز هرکدام ۴ کرسی اختصاص یافته است. دوره های پیشین انتخابات شورای ملی اتحاد امارات در سال های ۲۰۰۶، ۲۰۱۱، ۲۰۱۵ و ۲۰۱۹ برگزار شد.

از سال ۱۹۷۱ تا ۲۰۰۴ همه ۴۰ عضو از سوی حکام هفت امیر نشین منصوب می شدند و در سال ۲۰۰۶ تصمیم به انتخاب نیمی از این نمایندگان از سوی مردم گرفته شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1349682

مهمترین اخبار ایران و جهان: