نیوز سیتی!
07 فروردین 1402 - 18:38

ایران و کنیا یادآور تنها بازی ملی ورزشگاه یادگار امام تبریز

ورزشگاه یادگار امام در سال 1376 میزبان نخستین رودرویی تیم‌های ملی ایران با کنیا بود که این تنها بازی برگزار شده ملی در این ورزشگاه است.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، تیم ملی ایران فردا در بازی دوستانه به مصاف تیم ملی کنیا می‌رود.

دو تیم پیش از این دو بار هم به مصاف هم رفته بودند که هر دو بازی به سود تیم ملی ایران به پایان رسیده است.

اولین بازی رسمی این ورزشگاه در پاییز 1375 بین تیم های تراکتور با پرسپولیس بود که با تساوی یک بر یک به پایان رسیده بود.

یک سال بعد اولین بازی ملی ورزشگاه یادگار بین تیم ملی ایران و کنیا برگزار شد که تیم ملی ایران با گل‌های خداداد عزیزی، محسن گروسی و مهدی مهدوی کیا برابر کنیا به پیروزی رسد.

ترکیب ایران در این بازی احمدرضا عابدزاده، اسماعیل حلالی، فرشاد فلاحت‌زاده، قدیر غفاری‌(شاهین آورند از دقیقه ۷۷)، نعیم سعداوی، یحیی گلمحمدی، کریم باقری، رضا شاهرودی‌(مهرداد میناوند)، سید علی موسوی‌(حسین خطیبی)، فرهاد مجیدی (مهدی مهدوی کیا) و خداداد عزیزی( محسن گروسی) بود.

تیم ملی ایران در 24 اسفند سال 1387 هم در برابر کنیا با گل حسین کاظمی به برتری یک بر صفر دست یافته بود.

تبریز خوش یمن برای تیم ملی

تیم ملی ایران در 8 بازی که در تبریز داشته است، شکستی را در این شهر برابر حریفانش نداشته تا یمن تبریز برای تیم ملی خوب باشد.

تیم ملی ایران در دو بازی مقدمانی جام جهانی 2002 برابر تیم‌های تاجیکستان و گوام به برتری دست یافته است. ایران در بازی اول 19 بر صفر گوام را شکست داد که بهترین برد تیم ملی ایران محسوب می شود. در بازی بعدی تاجیکستان هم با دو گل مغلوب تیم ایران شد.

در جام ال‌جی در سال 1380 نیز تیم ملی ایران مقابل مراکش و پاراگوئه مساوی کرده و در نهایت در ضربات پنالتی در هر دو بازی به برتری دست یافته و فاتح این رقابت ها شد.

تیم ملی ایران 4 بازی دوستانه نیز در تبریز انجام داده است که در سال 75 با دو گل تیم ملی قطر را شکست داده و در سال 76 نیز با 3 گل کنیا را مغلوب خود کرده است. تیم ملی ایران در سال 77 در بازی برابر تیم ملی کویت به تساوی یک بر یک رضایت داد.

همچنین تیم ملی ایران در سال 81 در تبریز برابر تیم ملی جمهوری آذربایجان به تساوی یک بر یک رسیده بود.

از 8 بازی برگزار شده تیم ملی در تبریز 7 بازی در ورزشگاه تختی تبریز و بازی با تیم های کنیا و آذربایجان در ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز برگزار شده است.

انتهای پیام/60017

منبع: فارس
شناسه خبر: 1112938

مهمترین اخبار ایران و جهان: