نیوز سیتی!
16 مرداد 1402 - 18:33

خط‌کشی بیش از دو هزار کیلومتر از جاده‌های لرستان

خرم‌آباد - معاون اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان از خط‌کشی دو هزار و ۱۶۵ کیلومتر از جاده‌های این استان طی امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود امیری امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران به عملکرد اداره ایمنی و حریم راه لرستان در سال جاری اشاره کرد و اظهار داشت: باهدف ایمن‌سازی راه‌های استان، دو هزار و ۱۶۵ کیلومتر از محورهای اصلی، فرعی و روستایی استان لرستان خط‌کشی‌شده است.

وی ادامه داد: در این مدت دو هزار و ۳۰۰ عدد تابلو و علائم اخطاری و انتظامی، ۸۰ عدد تابلوی اطلاعاتی و مسیرنما، هفت هزار و ۹۹۲ عدد چشم‌گربه‌ای، بیش از دو هزار و ۶۳ عدد استوانه ایمنی، ۵۲۱ عدد بشکه ایمنی، ۱۵۰ کیلومتر شیار لرزاننده و هزار و ۹۷۰ عدد سرعت‌کاه در طول محورهای استان نصب شده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان، بیان کرد: نگهداری و به‌روزرسانی ۱۴۲ کیلومتر روشنایی موجود در طول محورهای استان از دیگر اقدامات شاخص استان بوده است و از سوی دیگر با تشکیل اکیپ‌های نظارت روشنایی، به‌صورت روزانه وضعیت روشنایی در سطح شهرستان‌ها رصد و مورد ارزیابی قرار می‌گیرد که در صورت مشاهده نقص و یا خاموشی بلافاصله عملیات رفع نقص انجام می‌شود.

امیری به حفاظ‌های نصب شده در محورهای استان اشاره کرد و افزود: در راستای ایمنی راه‌ها نیز در این مدت بیش از ۲۵ کیلومتر نیوجرسی چهارمتری تهیه و نصب و هزار و ۶۵۵ عدد نیوجرسی آشکارسازی شده، همچنین بیش از ۱.۵ کیلومتر گاردریل در محورهای استان تهیه و نصب شده است.

وی با بیان اینکه ۸۲۸ پرونده در حوزه حریم راه در سال جاری بررسی شده است، گفت: از این تعداد برای ۵۷۱ پرونده مجوز صادر و با ۳۸۶ پرونده مخالفت شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1430982

مهمترین اخبار ایران و جهان: